Work

Last day of freedom or something, Tomorrow it's time for work. Not too happy about that, but hey. Money's always good, right?  I'll be waitrissing again, it's an alright job I guess, but I hate removing my piercings and rings every day. Stupid rules about food and hygien. I just fail to see what my septum would do to the food. Ah well.. Money.
 
Last time I worked as a waitress I looked like this, not my choise though. At least I don't have to wear that pink thing again.. ever! Gosh I look so naked without my nose-ring.. and fringe.. and makeup, haha!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hur lång tid tar kan du ha din septum-smycke ute innan hålet läks ihop? (:
Ha så kul på jobbet för övrigt!

2012-07-02 @ 10:58:37
URL: http://Pyra.blogg.se
Postat av: Pixy

Hej söta mitsukai!

Du vet säkert om detta jag skriver nu, men vill ändå tipsa alla med septum, för jag ångrar att jag tog ut min Men. jag hade ett hästsko smycke:

http://cdn.publishdev.se/cdn/5-1/1062622/images/2011/nba922_175185998.jpg

Och med denna kunde jag vika bak den i näsan, gör inte alls ont, inte alls obekvämt, och perfekt för arbetsplatsen. Finns säkert i gummi/plast version om man vill ha den bakåt i näsan längre än en dag. Finns även mindre plats piercing i rak modell som man har vid operationer för att hålet inte ska hinna växa igen. Detta är mitt bästa tips! Ville bara dela med mig! ^^

P.s KUL med jobb ändå. Jobb = pengar :)

2012-07-02 @ 14:03:14
Postat av: Angelica

Är det okej med piercings i öronen? För det ser ut som att du har örhängen. Ifall hål i öronen är okej låter det jättedumt och diskriminerande att du inte får ha en ring i näsan.

Jag tror många ställen kör på sådana regler mer på grund av sina egna fördomar om piercings än på grund av hygienregler.

2012-07-02 @ 17:26:58
URL: http://www.whirlwind.nu
Postat av: Althea - En nörd

Till Angelica ovan;
Såvitt jag vet så kommer dessa regler ifrån Livsmedelsverket att man inte får ha piercingar, ringar etc och inte på att vissa ägare skulle ha fördomar..

2012-07-03 @ 21:33:25
URL: http://altheatrollet.blogg.se
Postat av: Josefin

Som jag fattat det finns det inga särskilda regler, utan det är upp till arbetsgivaren. Jag och min handläggare på arbetsförmedlingen kollade upp det. Har själv extrajobb på ett café, och ingen klagar på mina piercingar. Min chef tycker att det är en löjlig grej att bry sig om, tycker att alla får se ut som de vill.

2012-07-04 @ 20:28:00
URL: http://www.necrophiliaa.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0