NASA

Igår var det närträff med skolan, och istället för att sitta och dega på diverse sömnframkallande föreläsningar bjöds vi upp till Stockholm för att besöka tekniska museet. Något jag var barnsligt glad över då de just nu visar:
NASA - A Human Adventure
. När jag var liten skulle jag bli astronaut och intresset finns helt klart kvar även idag. Okej jag vill inte längre bli första människan på Mars, men skulle inte tacka nej till en rymdtur.
Utställningern var iaf mäktigare än vad jag trodde, och jag gick runt med tefatsstora ögon mest hela tiden. Delar av riktiga skepp, rymdräkter, månbilar och exakta replikor av diverse rymdfarkoster. Mycket lyckad dag!


Bilder från Tekniska Museets hemsida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0