Hysteria

Bild från förra året, vid julbortet hemma hos farmor.

 

När snön föll väcktes min längtan efter jul. Detta trots att jag inte direkt välkomnar den tidiga vintern. Något jag inte heller välkomnar är att så många faller för frestelsen att tjuvstarta. Det serveras saffransbullar, pepparkakor och glögg, det julpyntas med ljus och redan smyger tomtarna fram i våra hus. Är inte halva grejen med december och jul att vänta och längta? Är det verkligen bara jag som tycker att saffransbullar tillhör december? Jag menar snart börjar väl folk att öppna sina chokladkalendrar efter midsommar och plocka in granen i augusti...

 


Kommentarer
Postat av: Annicat

Det är vad jag fruktar för också! Blir faktiskt lite sur på folk som tjuvstartar, de förstör ju för mig för det är ju inte kul att längta till julen när allt redan finns överallt redan i början av november. Jag älskar också julen precis som de flesta andra, men jag väntar gärna så att det blir extra fint sen när det är dags:)

2010-11-10 @ 22:43:35
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du är absolut inte ensam om att tycka så. Det var ju nyss Halloween (och som vanligt så struntade många i den tyvärr...) men nu börjar alla julgrejer och det är ju bara november?

Många faller nog för frestelsen att det har kommit snö tyvärr :c

2010-11-10 @ 23:10:47
URL: http://sweetsadness.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller med. Tjuvstart förstör det där speciella med julen.

Du är förresten helt galet söt.

:)

2010-11-11 @ 01:24:38
Postat av: Mli

håller med. jag tycker inte ens saffransbullar ska FINNAS nu. dom bakar man ju medans man julpyntar. vi tar alltid fram julpyntet vid första advent. och sen fyller på. granar skaffar man ju typ ngn dag innan bara:o iaf vi. fattar lite affärer startar. men INTE okej att ha granar med mera i skyltfönstrena innan halloween ens är över. kan man inte ta saker i rätt ordning?

2010-11-11 @ 01:58:50
URL: http://blitzkreig-bop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0