Dog Shoes

Oh dessa tassar, dessa frusna tassar! Det värsta med vintern som småhundsägare enligt mig. Både jag och Bianca tycker om snö, men hon kan bara leka runt i några minuter innan hon haltande ynkar fram för att tassarna gör ont av kyla. Jag brukar smörja in dem med ett tjockt lager tassvax, men jag måste ändå plocka upp henne flera gånger under våra promenader för att värma de små tassisarna. Har nu tränat henne med avklippta fingervantar på tassarna under några veckor för att hon ska få ett hum om att ha saker på benen (har gått förvånadsvärt bra) och nästa steg är alltså att göra ett nytt försök med hundskor. Jag köpte skor åt henne första vintern hon var min, men de hade dålig passform, hon hade ingen vana och dessutom var vintern rätt mild, så det gick bra utan. Men nu har jag precis klickat hem ett par ifrån Petster som verkar lovande. Så nu håller vi tummar och tassar att dessa ska vara lika bra som de verkar, för då blir det minsann bus ute i snön igen!

Och ja, jag tycker hundskor ser förjäkla löjligt ut, men bättre lite löjlig än förfrusen.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad smart. Trots att dom är djur så kan det ju bli otroligt kallt om dom små tassarna. Kallt och blött, usch.



SV: Jadå! Granarna klarar sig helbra fram tills jul och efter. Vi har inget annat val än att skaffa granen nu eftersom IKEA säljer dom nu (Japaner har inte riktigt koll på jul så dom drar igång rätt tidigt) så igår kom sista lasset efter det finns det inga fler riktiga granar. Men jag vattnar den två gånger om dagen och sen tror jag att vårat halvkalla inomhus klimat passar granar rätt perfekt, hehe.

2010-11-28 @ 08:33:09
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: BeQ

Snygg blogg. (: Men jag har en fråga, har du peruk eller är det ditt äkta hår? Skitsnyggt är det iaf!! :D

2010-11-29 @ 18:08:33
URL: http://beq.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Visst ser det löjligt ut, men det kan vara väldigt praktiskt. Har du sett att det finns vissa som syr tossar. Man kan säga att det är två fleecelappar som är ihopsydda med kardborre, som en strumpa :D De är väldigt mjuka och lätta för hundar att gå i och de passar ju när det är riktigt kallt ute och inte blött förståss :D

Älskar din nya header, så fin :D och du är så läcker i rött läppstift, passar verkligen :D

2010-12-14 @ 18:30:52
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0