Phantasmagoria: the visions of Lewis Carroll

När Marilyn Manson presenterade sin idé för sin första film måste jag erkänna att jag var i extas. Jag har aldrig varit ett stort fan av hans musik, men däremot har jag alltid haft stor respekt för hans konstnärliga sida.
Vägen till filmen har varit lång, men nu äntligen har trailern kommit. Dock tidigare än planerat då den läckte, men jag är lika glad för det. Och filmen har bara växt i mina ögon sedan jag såg trailern.

phantasmagoria: the visions of lewis carroll som är filmens titel är baserad på författaren till Alice i underlandet. Manson har försökt tyda och skapa sina karaktärer efter att ha studerat Lewis Carrolls dagböcker, vilket har resulterat i en otroligt djupgående, förvriden och underbar verklighet.

"I want to take the children's story that we all know, and discover the horrifying roots that grow beneath every one of its childish metaphors. The characters may be absurd and wrapped in puzzles, but the author himself is the story that I find painfully close to me. Lewis Carrol is far more complex than the world's narrow perception of him as a quiet deacon, a mathematician and a loner, simply obsessed with photographing young girls. He was possibly one of the most divided souls living in his own hell that the world has overlooked" // Manson


“Now all my nightmares know my name.”



Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Visst är det! Den ska skickas in till en tävling för italienska Vouge. :O



Mansons film måste ses! Jag älskar hans konstnärliga sida. <3

2010-05-01 @ 19:32:20
URL: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Postat av: Thaitrash

Jag tror allvarligt att människan har så snea ögon att han inte ser vad han packar ner! Cp-barn!! ^.^ ggrrr å sen tror han inte på mig och vill att jag mailar bild!! Kinesjääävel!! >.<

2010-05-01 @ 21:24:36
URL: http://thaitrash.blogg.se/
Postat av: Fredrika

jag längtar sjukt mycket efter den filmen asså :o har du någon koll på när den kan tänkas komma? :D

2010-05-02 @ 16:14:44
URL: http://trainofthought.webblogg.se/se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0