Svar om Hår

Nattlig shopping, underbart! Eller snarare nödvändig... Beställde just hem en hel drös med Directions hårtoning. För tro mig, det går åt en hel del i det här hushållet.

Och när jag ändå är inne på hår så ska jag passa på att besvara en hel del återkommande frågor angående mitt hår och extremfärger. Jag använder alltså en hårtoning från Directions . Denna kan man köpa lite överallt, men mina största köpställen är Odiumclothing eller Shock. Har även sett dem på Buttricks, men där för en betydligt större summa pengar. De finns ofta att få tag på billigare i USA men med frakt så blir det i princip samma pris.
Jag änvänder färgen Turquoise. (alltså inte midnight blue som många tror) Den blir dock väldigt blå på mig av någon konstig anledning, men med en härlig skiftning i tex solljus, och jag älskar det! Dessutom så har jag lagt i lite lila slingor av färgen Violet.

För att använda extremtoningar är det ett par saker man ska tänka på,  färggrunden och hårkvalitet.
En gemensam sak för alla toningar är att håret ska vara blekt, hellst samma dag så att hårstrået fortfarande är "öppet".  Med rödbaserade färger, som rosa och orange behöver man inte bekymmra sig om det fortfarande är gulblonda stråk kvar i håret efter blekningen, toningen kommer täcka över det. Men i mitt fall, och för alla som strävar efter att bli blåhåriga krävs det en vit grund. (Enkel matte, gult hår + blå färg = grönt hår) Dvs, blekning, på blekning varvat med silverschampoo. Håret kommer ta stryk, men har man tur så klarar det sig. Vissa av mina bekanta har tappat stora tussar av sitt hår efter så många blekningar, men personligen hände inget alls. Jag har haft tur med bra hårkvalitet ♥
Men som sagt, man måste vara beredd på att håret tar stryk!

En toning håller inte lika länge som en vanlig färg, men det varierar väldigt mycket från person till person, och på hur ofta man tvättar håret. Jag brukar få tona om ungefär en gång i månaden, och jag bleker utväxten i samband med toning varannan månad. Visst att färgen tappar sin intensitet emot slutat ev varje cykel, men det är sådant man får ta om man inte vill lägga ut ännu mera pengar på en extra omtoning.

Och en liten varning såhär på slutet. Extrema färgtoningar har en tendens att färga av sig! Speciellt om man har hårspray i. Så sover man på en vit kudde så får man räkna med att den sakta kommer ändra färg, och alla ljusa handdukar kommer ta bra med stryk. Dock brukar tvättmaskinen vara nådig och få bort det mesta. Det enda jag faktiskt aldrig fått rent var duschslangen. Tack o lov att jag numera har ett helt av metall.. Haha!

Hoppas alla ni som skickat in frågor till mig har fått svar på dem. Annars så får ni väl fråga igen. Nu ska jag kila och färga av mig på min kudde. PUSS!





Kommentarer
Postat av: Jonna & Puff

Kan du vara så snäll och tipsa sedan var "mirakelmedlet" från veterinären hette?

2010-03-05 @ 09:53:50
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: Althea

Hehe jojo, de där med dushslangen känns ju igen! I förra lägenheten blev den rosa och i denna har den blivit lila. ^^

2010-03-05 @ 10:10:23
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: Candy

Åh, tack för detta inlägg! Ska kopiera och spara det i någon mapp. ^^ håller ju på och bleker för fullt här!

2010-03-05 @ 13:55:52
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Pink Guerilla

Känner oxå igen just det där med duschslangen efter mina Directions Flamingo-rosa toningar. haha!



Sv: Tusen tack! Den ska jag inhandla med detsamma:)

2010-03-05 @ 14:40:46
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0