Moderna Museet

Igår spenderades en heldag på moderna museet i Stockholm.
Det vill säga en hel dag bland cyckelhjul på träpallar, utfällda solstolar, blåa penisar och ihopbundna damskor som tydligen visar lesbiskt sex. Fanns mycket spännande, en hel del vackert och många.. ja... mindre lättförståliga kreationer. Men klart värt den spenderade tiden, jag tycker ju trots allt om konst. Dessutom gick det att hitta både Picasso och Salvador Dali bland alla korridorer och rum.




Den sista tavlan här mer texten "The End" blev min personliga favorit på museet. Skulle lätt kunna tänka mig den ovanför soffan.



Kommentarer
Postat av: Elin

Gah, Moderna Museet är för mig paradiset på jorden.. Haha.

2010-03-26 @ 15:22:24
URL: http://elinmauno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0