April Fools' Day

Har ni lurats idag?
Jag brukar faktiskt inte bry mig så mycket om första april, men idag kunde jag inte låta bli. Gick in till mamma med en dyster blick och sa att jag gjort ett graviditetstest, och att det var positivt. Fortsatte svamla om att jag inte visste vad jag skulle göra, om jag skulle berätta för pappan osv. Mamma blev likblek och såg jätteskrämd ut.
Och när jag väl klämde fram "aprill aprill din dumma sill" så höll hon på att svimma innan det bröt ut gapskratt. Lyckat!

Utöver lurandet så har det varit en ovanligt händelselös dag. Vandrade runt inne i Örebro Centrum ett tag, men hittade inte något alls. Varför är vårkollektioner ofta i gräsliga pastellfärger? Däremot kom mami in med en helt underbar ring till mig nyss. I love it!


Kommentarer
Postat av: Fredrika

hhahah! grymt aprilskämt, mina föräldrar skulle dött om jag drog den!

och vad trevligt att du hänger i örebro ibland, min hemstad ;) vi kanske stöter på varann någon gång!



sv: ooh, där ser man ;D inte så svårt att vara galen i honom! haha! :)

2010-04-02 @ 12:07:57
URL: http://trainofthought.webblogg.se/
Postat av: Renée

sv: det var faktiskt lagom varmt där nere nu :)

2010-04-02 @ 12:24:56
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Candy

Nej, jag gillar inte aprilskämt. Tycker faktiskt det är rätt så löjligt, trots att jag är en ganska humoristisk person annars. Men en del aprilskämt kan vara riktigt elaka, och jag gillar inte själva grejen att man ska lura varandra. Blir helt nervös också på den första april, för tänk om nåt trist händer och så tror ingen på en? =O



Svar: Nej, precis, man vet ju inte vad som hänt tidigare, men ÄNDÅ. Om de nu har en trist historia i bagaget så kanske de skulle reda upp det per mail/telefon/öga mot öga istället för att den ena sitter och skriver elaka, anonyma kommentarer. Fast det är väl enklare att bara vara elak, antar jag. =/

2010-04-02 @ 14:58:57
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Fredrika

sv: jaaa, jag är i stockholm sjukt mycket, har lägenhet där å så :D så min fritid är där i regel, fast min vardag är i örebro ;D haha! och ja, vi lär ju synas lite ;D (y)

2010-04-02 @ 15:52:00
URL: http://trainofthought.webblogg.se/
Postat av: Becca

Ha ha! Det är ju synd om föräldrarna när man drar graviditets lögnen! Har testat själv... Stackare ;)

2010-04-03 @ 15:31:11
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0