Easter

Då var påsken över. Har varit otroligt avslappnat och jag har ätit gottigott så att magen är stor som en jag-vet-inte-vad!
Vi har som tradition att gömma godisägg i vår familj och i år vad det minsann extra svårt. När jag vaknade fick jag små ledtrådar via mobilen, men med en nyvaken hjärna var det inte lätt att lösa.

"Invid det mörka du kom ifrån
 bak det som är somligas lycka och fall"

"Högtidliga ord i sorgligt sammanhang
 bekräftar ursprung  och samhörighet"

"Älskat och hatat. Brukat och missbrukat"

Lyckades ni lista ut det?
Det tog mig ett bra tag kan jag ju säga. Men efter mycket om och men, rotande och svärande så stack jag huvudet i mitt spritskåp, och längst in, där jag av någon anledning förvarar trädgårdsredskap hittade jag ägget. Fyllt med allt gottigott påsken har att erbjuda! Pappas tanke var att jag är kommen från jord, "fån jord är du kommen, och jord ska du åter.. " ja ni vet. Kul med en klurighert! Jag som annars brukar hitta ägget på två röda.

Dock så blev det något riktigt positivt av allt mitt letande efter godiset. Längst in i ett skåp hittade jag den här! Minns inte varför jag stoppade undan henne, var nog en fråga om plats. Men nu ska hon allt få stå framme! En liten skyddsängel!





Kommentarer
Postat av: Deniz

Svar: och jag älskar ditt blåa hår <3 sötfia!

2010-04-06 @ 02:51:49
URL: http://bengibong.blogg.se/
Postat av: Fredrika

häärligt att ni också gömmer ägg! jag trodde att jag var ensam om det i världen typ, haha! :)

men man undrar ju hur mycket godis man har ätit nu asså, nu blir det frukt resten av våren, haha! ;)

2010-04-06 @ 10:55:47
URL: http://trainofthought.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Gömma ägg med klurigheter låter roligt! I min familj har vi aldrig gömt ägg, men vi har alltid gett ägg iaf. Det är så mysigt. :)

2010-04-08 @ 08:58:27
URL: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Postat av: Anna

DENDÄR DOCKAN ÄR SÅ SÖT :)

fasiken då du skall ha så härlig stil/smak :)



Kramis

2010-04-14 @ 02:38:34
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0