Titel?

Oj, vilken dag det har varit.
Blev väckt halv ett av min mobil som surt meddelade att jag inte fick missa min psykologtid kl 13.00. Så jag hade alltså en kvart på mig att rasta hunden, klä på mig och sedan cykla som en galning bort till psyk. Oh, nämnde jag att det ösregnade.. Perfekt start på dagen!

Väl hemma fick jag iaf en glad överraskning, ni vet skylten jag beställde från Ebay, den hade kommit! Så nu ska jag bara hitta något snyggt ställe att sätta upp den på. Men gosh så snabbt det gick. Och seriöst, den är så mycket snyggare IRL, riktigt glad över den.

Hann dock inte glädja mig så länge över skylten då jag var tvungen att springa några ärenden inne i stan, vilket inte hade gjort så mycket om det inte regnat om möjligt ännu mer än innan. Jag älskar regn, verkligen! Men inte i kombo med blåst, och inte när jag måste stressa runt inne i stan.
Plaski Plaski!
Fast lite glad blev man när jag blev stoppad tre gånger av folk på gågatan som ville säga att jag var söt. Har fortfarande inte vant mig vid det, jag menar, hur ofta stannar man en främling för att säga "ville bara berätta att jag tycker du är väldigt söt, och modig som vågar ha den hårfärgen". Speciellt eftersom att jag inte tycker att jag är speciellt söt, iaf inte mer än andra. Men inte mig emot om folk vill vara snälla. Och kassörskan inne på Yves Rocher blev tydligen helt förälskad i mitt hår, tihi!



Dock blev jag förföljd av en mindre charmig man som mumlade "naaajs" och gick jättetätt bakom mig. Sådant är så jäkla obehagligt. Inte första gången det händer, men den här gången gick det lätt att skaka av mig snubben. Vissa människor borde förbjudas...

Oj vilket långt inlägg det blev nu. Men men, ibland får det vara så. Nu ska jag städa upp lite här hemma, nattig städning är den bästa sortens städning. Och senare idag, när världen vaknat kommer Ling hem till mig för att stanna en vecka. Ska bli massa kul! Så fruktansvärt längesedan vi hade tid att umgås på riktigt!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Du är ju söt! Som en stor sockervadd doppad i sirap.

2009-09-18 @ 21:18:01
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0