About Gifts

Jag har en svaghet (okej en bland många) men just den här är lite, speciell.. Jag tycker om att skämma bort mina nära och kära.
Kanske inte låter som en svaghet, men jag blir så extremt löjlig när det kommer till överraskningar och presenter att det nästan är för mycket. Jag vill verkligen bara ge det bästa, anstränger mig till max för att komma på det perfekta att ge bort, och sedan när det kommer till kritan så kan jag spendera en halvtimma med att slå in hela spektaklet i någon extraordinär skapese.
Varför det är en svaghet är nog det: att smakar det så kostar det.
Såhär i juletid köper jag inget åt mig själv utan sparar allt åt andras julklappar, även om jag faktiskt skulle behöva ett par nya byxor. Nyss klickade jag hem en julklapp till pojken för 700kr, och för att få in mammas present i sverige får jag punga ut 1200. Inte så stora summor i sig, men jag nöjer mig aldrig med bara ett paket per person, och i slutändan är det rätt många som man ska skaffa till. Det blir helt enket en saftig slutsumma.
Lägg då till att jag älskar att göra väldigt personliga saker, och att jag är en konstnärigt lagd person, så visst blir det mycket hemmafix med. Som porträttet pappa fick, eller minnesboken jag gav till min bästa vän. Kostar kanske inte så mycket fysiska pengar, men tid är dyrbar och speciellt när skolan redan stressar på.

Men varför är det egentligen såhär.. jag menar, pappa skulle antagligen bli glad bara han fick ett litet enkelt paket, så varför spenderade jag tusenlappar på att ge honom extraordinära saker förra julen..?
Jo för inget slår den där känslan jag får i magen när paketen öppnas, och det där lite lyxiga och speciella packas upp av någon jag tycker om. En speciell sak jag vet kommer användas och uppskattas.

Och varje jul när alla paket är öppnade så tittar jag tillbaka på det jag gett andra, och hitills har jag inte ångrat ett enda år.



Och varför denna utläggning, jo imorgon vill mamma ta med mig på en shoppingtur. Och med det menas att jag ska peka på saker som hon sedan köper åt mig för sin mans pengar. Får passa på att införskaffa de där nya byxorna då! Just nu har jag inga som passar, allt trillar av.


Och bara för att inlägget blev seriöst så kommer här en matchande bild! Oh yeah baby, you love it!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahaha nä städskåp kan vara rena fyndhörnan! Vill du ja ska skicka dig ett paraply eller? haha :)

Trevlig helg hörru!

2009-11-28 @ 12:04:50
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du är grymt snygg, tjejen! <3

2009-11-28 @ 18:13:50
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du är grymt snygg, tjejen! <3

2009-11-28 @ 18:14:00
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag älskar din make-up :)

Jag önskar jag fick min make-up att se sådär bra ut :)



kram

2009-11-28 @ 21:12:31
URL: http://candymania.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0