Alltså va?!

Jag blir nästan lite mörkrädd över hur korkade människor det finns,
o nu pratar vi inte om korkade bloggare som tror att man kan hitta björnar på vintern, att selar är farligt för hundar eller att vegetarianer är ohälsosammare än köttätare, utan korkade hundägare!

Har suttit och tittat på ett dubbelavsnitt med hundviskaren, och jag blir rent ut sagt förbannad på vissa människor.
Det är ju ingen nyhet att hundars dåliga beteenden oftast kommer från människan, och vissa är ju som sagt helt omedvetna om vad det är de gör fel. Men det är en sak som är självklart för varje hundägare, eller som borde vara det!
Promenaden.
Jag vet inte hur många program där det visat sig att vovven varit understimulerad, och idag var det en matte som i bästa fall gick ut med sin hund en gång i veckan. Annars var det trädgården som gällde. En liten stadsträdgård!
Varför skaffar man hund när man inte orkar ta hand om den? Hon var inte sjuk, hade inte direkt mycket att göra under dagarna, bara ren lathet!
Även min lilla hund kräver långpromenader. En timma om dagen, minst. Visst om det blir kortare när det ösregnar, eller är iskallt, men då satsar vi mer på lek inomhus. Okej jag är inte alltid pepp på att gå, men jag har tagit på mig ansvaret för ett annat liv. Klart som fan att hon ska få det som behövs!



Kommentarer
Postat av: noescape

Vilken rolig bild. ;)

sv: Ja gillar den verkligen, det är en riktigt fin present.

2009-03-12 @ 14:48:27
URL: http://noescape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0