Vår och Foto

Det börjar faktiskt bli vår.
Krokusknoppar och fågelsång mötte mig och Bianca på långpromenaden.
Jag kom på att jag faktiskt aldrig riktigt utforskat Skene, så vi passade på idag! Och vet ni vad, det är fantastiskt vackert på sina ställen! Först kom jag till någon slags gräddhylla, med enorma hus, smyckade trädgårdar och lyxiga vrålåk. Helt otroligt vackra byggnader, allt mellan slottsliknande hus direkt från en saga till moderna designkåkar.

Efter det trillade vi ner i en dal.. och helt plötsligt kändes det som om jag var i England igen. Bara tegelhus! Smala radhus med smala trädgårdar. Hade inte alls blivit förvånad om jag hittat en pub runt hörnet! Det gjorde jag desvärre inte, men mysfaktorn var på max i tegelkvarteren!

Över en timma traskade vi runt och tittade på hus, jag och Bianca. Och mitt i alltihop stötte vi på en jättetrevlig gubbe på cykel som berömde Bianca. Blir så glad när folk säger fina saker om henne. Man blir ju lixom stolt!

Jag vet bara att jag måste bli bättre på att ta med kameran! Jag har varit väldigt dålig med att fota, dels för att kameran är rätt otymplig att dra med, och dels för att min lägenhet är stökig (inte för att det har något med naturbilder att göra, utan snarare därför som lägenhetspresentationen dröjer.)
Och varje dag lovar jag mig själv att bli bättre, jag älskar ju att fota! Är bara i en svacka för tillfället.
Så nu gör vi såhär.. Imorgon, no matter what så ska jag få fram minst fem bra bilder! Spelar ingen roll på vad.
Men jag måste nog sätta upp sådana mål om jag någonsin ska få tillbaka glöden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0