TEKNISKT FEL

Min lägenhet är förhäxad. Allt tekniskt går sönder!
Igår märkte jag att min telefon inte alls fungerar längre.. POFF så var den död. Mycket irriterande, vet ju att det kan bli så, då telefoni och bredband går ihop. Men aldrig att den varit död i nästan två dygn!
Sen har vi min dator.
Alltså på något sätt har jag lyckats få en mac att bli sjuk.
Det är inte virus, så mycket vet jag, (för alltså hallå, om man lyckas få virus på sin mac är det ju stora skillz) men den är helt jävla cepe och behöver ominstallation. Och för att den ska kunna göras behöver jag en ny backup, och för det behöver jag min käre fader med en extern hårddisk!
Så på något sätt fick jag över pappa hit, trots att det redan var kväll då jag ringde. Så med gott mod kopplades hårddisken in för att föra över filer.. POFF!
RIP
Extern Hårddisk

Tack o lov hade pappa med sig en hel hög med skivor, så under två timmar har vi nu suttit och bränt över alla mina bilder, musik och dokument, så att jag slipper förtvivla om datorn skulle ge upp helt.
Aaaanyway, eftersom det inte gick att fulfölja hela backupen så står nu datorn stillsamt och inväntar sitt öde. Pappsen ska komma tillbaka i veckan med en annan hårddisk och sen, äntligen, ska jag få göra en ominstallation.

Det hemska är att jag går ju i skolan över nätet, och jag kan inte komma in där på något sätt nu! Så fort jag öppnar FC dör datorn. Och så har det varit hela veckan. FAIL!

Däremot kan jag med stor möda tråckla ihop blogginlägg på min gamla Toshiba, min räddning! Men fy fan vad segt det är!



Kommentarer
Postat av: Johanna.

Omg. you iz curzed. Ska jag skriva något på fc om varför du är borta?

2009-03-06 @ 01:46:55
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

haha jag känner igen det där!

2009-03-06 @ 08:07:58
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Mitsukai

Jojjo! Ja tack!

det går inte att ha FC på den här datorn >.<



I IS FAIL!

2009-03-06 @ 10:42:49
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Johanna.

Så, nu är det fixat. Hoppas du får igång datorn igen snart. :p

2009-03-06 @ 12:25:51
Postat av: Mitsukai

Jag med!

den här segisen är inte kul =(

2009-03-06 @ 14:07:40
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Cat

Oh! Macanvändare! =D

min Mac segar sig också o behöver en rejäl rensning..



Det är så träligt när tekniska prylar strular.. =( Vår hemtelefon har också vart död..i flera månader, men nu funkar den igen.. Tack o lov.. Jag gillar inte Bredbandsbolaget..



Nej, det var en lite kämpig dag för lillkillen. Han brukar aldrig må dåligt eller göra så i bilen annars, men magen är ju inte bra på stackarn. =(

2009-03-07 @ 10:55:32
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0