Winter Wonderland

Älskade snö. Det blir som ett varmt pirr i magen av glädje och helt plötsligt är jag fem år igen och gör snöänglar trots att jag har kortkjol istället för termobrallor. Vet inte vad det är med mig egentligen, men något med jul tar verkligen fram barnet i mig. Även om jag har en hel del ansvar gällande mat, pynt och fix så hittar jag alltid tid för den där otroliga barnsligheten. Som innan idag när pojken var på jobbet! Då skuttade jag runt i lägenheten till Biancas stora förvåning och vrålade med i Adolphson & Falks "Mer Jul" tills jag fick ont i halsen.

Och jag är inte den enda som har sprall i benen. Två decimeter snö, några minus och strålande sol... på med hundtäcket och ut, ut, ut! Bianca har blivit valp på nytt. Jaga snöflingor, köra race med sig själv på isen och hoppa ner i snödrivor så jag får gräva upp henne, lillskiten försvinner ju hela hon! Och inte ska hon gå där det är skottat, nej in i drivorna så det ser ut som om jag går med ett koppel och... ja inget mer. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0