Emilie Autumn

Sådär! Nu kan jag bli aktiv här igen. Hurra!
Så vad sägs om en recension om Emilie Autumn!



Först och främst.
DET ÄR COPYRIGHT PÅ ALLA MINA BILDER!
Ser jag dem på vift någonstans igen kommer jag inte tveka att anmäla. Lixom hallå det är till o med dålig kvalitet på just dessa. Så låt det bara vara. Vill du gärna anväda någon, säg till innan, då tycker jag om er!
Detta skriver jag just därför att jag vid flera tillfällen sett att mina bilder på något mysko sätt fått ben innan, både dålig kvalitet som studiobilder.



Det var en extrem show på alla sätt. Ibland blev det lite för stökigt, fem pers på en liten scen var inte en höjdare, och det blev lite väl överpretentiös även för mig ibland. Nästan lite pinsamt.
Men annars var det en jävligt värd tillställning!

Hela scenen var inredd som en morbid verision av Alice i Underlandet, lemlestade dockor, sönderslagna tekoppar, rostiga sjukhusinteriörer, högar av muffins och i mitten en enorm tavelram som det sedan var skuggspel på.

Så vad hände, jo jag blev kysst av den här flickan



Och sedan kom den här filuren fram och tog min hand och lixom låste fast mig med sina vackra ögon.
(Bakom henne ser man även en bit av den stora tavelramen. Bakom är Emilie själv som gör skuggor)



Jo vad hände mer, världens sötaste flicka (Captain Maggot) sprutade ner mig med te som luktade starkt av sprit såklart!
Och när hon sedan stagedivade fick jag hennes ena bröstvårta precis framför näsan då korsetten olyckligt halkade ner.



Det var helt enkelt en väldigt teatralisk konsert, men vad mer kan man vänta sig av Autum, som förövrigt var väldigt närgången. Hela showen var väldigt på så att säga. Inte nog med att man stod väldigt nära scen, men som sagt, det blev mycket interagerande med publik. Och jävlar vilka cirkuskonster som blandades in i det hela. Helt plötsligt flög det en tjej över oss i taket och gjorde massa konster med lakan och rep. Och sedan gicks det på styltor, dansades balett och snurrades rockring på ett fantastiskt sätt!

 

Så kvällens bästa låtar då... Ja de som riktigt satte sig var ju 4 O'clock som startade showen och Always look on the bright side of life. Plus Maggots roliga inslag, såsom drunken sailor och svampbob fyrkants intro (!!)
Men självklart fanns det låtar som var helt ljuvliga.. bara det att mitt minne inte registrerar allt, hehe.
Och att EA är underbar på fiol är ju ingen nyhet.

Anyway här följer ett litet bildspel till er alla som missade konserten. Och tro mig, jag tycker synd om er allihop som gjorde det!



 









Och återigen. Det är ingen bra kvalitet på bilderna, så sno för fan inte!
*Ser farlig ut*



Kommentarer
Postat av: Johanna,

"Yay! Nu har Johanna åkt så jag kan börja blogga igen"? :p

2009-04-24 @ 23:30:00
Postat av: mitsukai

HAHAHAHAHA nah inte direkt :P Ville bara inte blogga innan jag fixat lite bilder.



PS fungerar fortfarande inte ok. men jag skickar bilder så fort de är riktigt värda att se XD

2009-04-24 @ 23:31:23
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: Hihi, visst är den! Jag älskar den! ^^,

2009-04-25 @ 09:15:38
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tack för tipset :)

Vi försöker borsta varje dag och har varit duktiga med det faktiskt. Oliver fick sina tänder skrapade när han var runt 1 år men efter 2 månader såg det för täskigt ut igen. Och då bortade vi tänderna på han. Så fort man rör hans tandkött börjar det blöda så man vill ju inte ta i för hårt heller. Allt i hans mun verkar superinfekterat :( Och har varit enda sen dag 1.

Jag ska spana in eniro =)

2009-04-25 @ 09:48:03
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, om inte annat vara friska för evigt! Slippa lidandet och alla svåra saker. Djur ska inte behöva vara med om sånt.



Ne men usch! Då kan du och Oliver bilda klubb då. Vi har gjort vad vi kunnat med hans tänder. Vet inte riktigt om det går att lösa eller om man får åka och skrapa med jämna mellanrum så det inte hinner bli så mycket. Det känns ju inte skjysst mot honom men bättre det än att tänderna börjar lossna.

2009-04-25 @ 10:51:25
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: -fluffiie

sv; Tack! Jag har skrivit den själv.



Jag måste säga att du är riktigt snygg! :]

2009-04-25 @ 17:12:16
URL: http://fluffiie.blogg.se/
Postat av: Martina

Visst va den fin.. Vile absolut ha en grön blomma. Vet itne va den heter.. e en snittblomma iaf, köpte den på Interflora.. 35 spänn

2009-04-25 @ 17:29:54
URL: http://bimbofierad.blogg.se/
Postat av: Fiski

ooh, där skulle jag inte tackat nej till att vara! hade dock inte tillräckligt med pengar och intresse för hennes musik. men showen verkar verkligen sevärd!



svar: haha, det ÄR coolt! :D

2009-04-26 @ 15:29:39
URL: http://technophobia.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad är det för människor? oO

Sv: Taack! :D Jaa det blir man verkligen :]

2009-04-26 @ 17:40:31
URL: http://badaboll.blogg.se/
Postat av: J

haft en fin dag?:D

2009-04-27 @ 16:33:46
URL: http://johannaostman.blogg.se/
Postat av: Weggi Wooh

Naw! Jag var på EA också, helt underbar show!

Maggot är typ det sötaste som gått på vår jord :P

2009-05-07 @ 11:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0