Sour Toe

Jag är en väldigt drinkintresserad människa.
Inte så att jag super, nej det roligaste är historierna bakom någon specifik drink, och igårkväll fick jag en ny favorit som jag bara måste prova innan jag dör.
The "SourToe" Cocktail
Den är så vidrig att jag verkligen bara måste få testa.

Drinken kommer från1970-talets Dawson City och originalet var ett ölglas fyllt av champagne som man sedan placerade en mänsklig, torkad tå i. Tån skulle sedan röra vid den dickandes läppar för att ha klarat av det hela.

Nuförtiden går vilken sprit/dricka som hellst, men det står fortfarade klart att tån måste vidröra läpparna.
" You can drink it fast, you can drink it slow-- But the lips have gotta touch the toe."

På ovanstående länk finns det en massa historier att läsa, och även alla tår som används i den sk. Soutoe cocktail club.

Så vad sägs, ska vi ta oss en tå allihopa!



Bilderna nedan är förminskade. Klicka för större.

 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, då är du rena motstsen mot mej, jag vågar typ inte åka någonrting! ;)

2009-04-02 @ 20:47:49
URL: http://amandaahh.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv -Vad härligt med påskliljor, som sakt vår vår vår ! Kram

2009-04-02 @ 21:28:13
Postat av: Anonym

Hehe. När min gardinstång flög ner skrämde det skiten ur både mej och min hund.. hehe

2009-04-02 @ 22:07:38
Postat av: sara

Hehe. När min gardinstång flög ner skrämde det skiten ur både mej och min hund.. hehe

2009-04-02 @ 22:07:54
URL: http://saraarstrom.blogg.se/
Postat av: LINA

själv kör man stenhårt på RosaPantern ;-)

2009-04-03 @ 09:00:11
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0