Omg Omg Omg

Oh herregud! Det pirrar i magen! På måndag åker jag uppåt, mot stockholm. Eller Uppsala egentligen. Äntligen ska jag träffa den hund som kanske ska bli min framtida sambo. Har haft kontakt med säljaren under lång tid och jag kan knappt fatta att jag faktiskt ska dit nu. Har handpenning med mig utifallatt det säcker klick i kemin mellan oss. Ooh herregud *hoppar upp och ner*. Hoppas mamma följer med. Har ingen lust att åka ensam så jag ska nog börja övertala henne nu.
På tal om djur såg jag ett urgulligt program på animal planet nyss. Det var extraordinära djurhistorier. Som en kvinna vars husdjur bestod av två stora, vita råttor. De hade aldrig bitit henne, men en dag svimmde hon och slog upp skallen så bloder forsade. Hade hon bara legat där skulle det varit säker död, men vips så var en av råttorna på henne och böjade bita henne i örat. Han gav inte upp förrens ägarinnan vaknade till, och läkare konstaterade att det nog räddat hennes liv, då smärtan fick henne att kunna tänka klart genom blodtöcknet.
En annan historia var om Indiens arbetande elefanter. De har skapat ett "elefantspa" dit de hårt arbetande djuren får komma och vila upp sig en månad. Det serveras till och med fullkroppsmassage i vattnet. Önskar jag kunde beskriva elefantens njutfulla uttryck när fem starka män knådade och skrubbade. Männens filosofi var att ett lyckligt djur kan arbeta bättre och lever längre. De förtjänar det bästa.
Jag tycker om människor som bryr sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0