Jeez!

Jag flydde Göteborg idag.
Gatorna fylls upp med blågula, skrikande gubbar och Avenyn är oframkomlig.
What's the deal? Det är ett gäng vuxna människor (i hemska byxor) som springer fram och tillbaka på en stor plan och jagar en boll. En boll!? Fick de ingen chans att vara barn som små?
Eller är det ett framtvingat koncept så att tusentals andra sk. vuxna ska kunna dricka sig spikraka, kladda blågul färg i ansiktet, klä sig i hemska tröjor och hattar för att sedan skrika sig hesa och slå på andra lagets supportrar.
Jag är helt enkelt inte ett stort fotbollsfan, och kan inte se hur någon annan egentligen kan ta fotbollsleken på allvar!
Inte heller kan man försvinna från galenskapen. Överallt på internet är det fotbollsyra, tidningarna skriver inte om ngt annat, baksidan på karamellkungens godispåse är fotbollssmittad och till och med barnsidan i lokalblaskan är om fotboll. Jag säger bara en sak: hjälp!

Sen läste jag nyss om FRA-lagen. 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2719438.ab
"Ja till ny avlyssningslag"
Tror politikerna verkligen att det går att få fast en terrorist genom att läsa vanliga Svenssons mail, och avlyssna alla samtal? Tror de att de kommer hitta "hej ska vi bomba vita huset nu på måndag"!?
Jeez, kan de bli dummare? Antagligen inte för det här är helt idiotiskt. Storebror tar över mer och mer!

Jaja, nog klagat. Jag har världens bästa pojkvän som ger världens bästa presenter! Bara så ni vet *hjärta*


Kommentarer
Postat av: Johanna.

men holy crap. det där är så djävla äckligt.

ska vi rymma? :(

2008-06-19 @ 07:28:59
Postat av: Mitsukai

JA TACK!

2008-06-19 @ 12:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0