Hotel

Fick en fråga ang hotelltips i London (och på tal om frågor så kan jag även nämna att anonyma frågor får svar i samma kommentarsfält som frågan ställts). Men tillbaka till hotellen då.

Det första som är värt att veta om hotell i England är att standarden ofta är snäppet lägre än i Sverige, men det gör ju faktiskt inte så mycket eftersom man ändå bara går till hotellet för att sova. Under mina resor så håller jag mig till en hotellkedja som heter London Imperial Hotels. De har en mellanstandard, alla hotell ligger väldigt centralt och fungerar perfekt för mig. Varför jag håller mig inom samma kedja är för att jag helt enkelt är nöjd med servicen och säkerheten. Det finns mycket skithotell, så när man väl hittat något man trivs med så är det en bra plan att stanna där. London Imperial Hotels har sex hotell mellan stationerna Holborn och Euston och priset ligger mellan £49-£90 vilket motsvarar ungefär 500- 900kr per natt. Då ingår det dessutom frukost. Men vill man komma undan riktigt billigt så finns det ett stort utbud Youth Hostels - Vandrarhem. Många anpassade just för unga backpackers. Då handlar det iofs om delade sovsalar, men reser man i grupp så slipper man ju dela med okända människor. Jag har vänner som bott på ett ställe som heter Generator Hostel och de tyckte att det var väldigt bra där.

Jag kan även nämna att under min första londonvistelse så bode jag på The Ritz. Otroligt fancy, men då betalar man också runt 11.000-30.000kr för EN natt. Det var dock en ordentlig upplevelse.



En trött tjej på hotellrummet, och utsikten från fönstret från min senaste vistelse.


Kommentarer
Postat av: Lesthi

Jag är oerhört tacksam för att du tog dig tid att svara ^-^

2012-05-21 @ 18:51:20
URL: http://lesthi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0