Frågestund - SVAR

Anonym om Frågestund:
Var har du köpt linserna och din shrug med hysk-knäppning?
Jag har faktiskt inget stammisställe när det kommer till mina linser, men www.honeycolor.com har väldigt stort sortiment och är dessutom billiga och snabba.
Shrugen kommer från en liten pytteaffär i Camden Market - London. Kommer dock inte ihåg vad den heter men den är iaf nära den stora "matavdelningen".

Sarah om Frågestund:
Vart får du din inspiration från? :)
Vad gillar du för musik?

Oj, jag finner min insperation från väldigt många olika ställen. Mörka sagor med häxor och prinsessor, cirkus där det udda och ibland skrämmande får stå i centrum, men även ifrån många futuristiska varelser såsom cyborgs.
När det kommer till musik är det ungefär lika stor skillnad. Jag har alltid varit en synthare i hjärtat (tack vare min blipblop-pappa) men lyssnar även en hel del på electro. Dessutom är min Ipod fylld med goth och alternativ rock.

peter om Frågestund:
Varför heter du Anna? :D

Haha, jadu. Fick fråga min kära far eftersom jag inte visste det själv. Det är tydligen ett namn som funnits med på båda sidor av släkten. Dessutom ville mina föräldrar att namnet skulle fungera utomlands. Något som däremot är ganska skoj är att i mitt modersland blir namnet Anna automatiskt till Anja. Så jag har mer eller mindre två namn i ett.

banna om Frågestund:
Har du alltid haft så häftig stil? :D

Nope. Jag började sticka ut lite från mängden när jag var omkring 13 år, men jag gick på en väldigt strikt friskola fram tills nian så det var mest något jag fick göra på fritiden.

Milla om Frågestund:
Tkr du har så himla fina kläder o assesoarer så ja undrar vart du hittar allt? Om du har nåt billigt tips :) Tkr såna kläder är så jävla dyra så ja kan bara köpa ibland :s

Det är tyvärr så att "annorlunda" kläder kostar mer iom att marknaden för dem inte är lika stor, så det är svårt att komma ifrån. Dock kan man göra riktiga kap via Ebay, och det är också där jag köper en stor del av mina saker. Jag passar även alltid på att införskaffa stora mängder kläder när jag är i London. Camden market är himmelriket för oss som vill ha lite speciella kläder!

Elin om Frågestund:
Då vill jag såklart veta hur du färgar ditt hår? ^^

Det ska komma upp en tutorial på min blogg ganska snart angående just det. Men om man ska sammanfatta så börjar jag med att bleka utväxten med Schwarzkopf L1++ Blonde. Tvättar ur utan att använda balsam och efter att det torkat slabbar jag på Directions Turquoise extremtoning. Låter toningen sitta i under minst två timmar och när jag sedan duschar ur så använder jag bara balsam för att "sluta in" färgen.



Spinderella om Frågestund:
hej :D
stort fan av dig, hittade dig och älskade din hårfärg direkt!
även jag har en gång i tiden varit blåhårig, och ÄLSKADE det!
enda problemet jag hade var att det färgade av sig en hel del o ville aldrig bli riktigt blått.. jag har lite röda pigment i mitt hår vilket gör att det blir VÄLDIGT orange när jag bleker det från mörkt till ljust. nu funderar jag på att ta tillbaka det blåa, för det var verkligen JAG, och jag mådde fantastiskt med den färgen
så jag har tre frågor:

1. hur har du fått till din blåa färg (produkter, tid, tips)?

2. färgar ditt hår av sig mycket (tex på kläder, kuddar osv)?

3. hur sköter du det för att det ska hålla så bra och länge som möjligt?

Vad kul att du trivs med blått hår! =)
1. Först och främst gjorde jag grundblekningen hos frisör. Jag berättade att håret behövde bli HELT vitt och tillsammans klarade vi det. Hade aldrig vågat bleka hela håret hemma, tror jag skulle blivit skallig om jag ens försökte. Numera bleker jag dock utväxten varannan månad hemma med Schwarzkopf L1++ Blonde. Hur jag sedan går till väga kan du läsa precis ovanför din fråga. Ett litet tips är dock att blanda i lite av din valda toning med balsamet varje gång du duschar. Det är inget jag själv gör just nu, men det brukar hjälpa.

2. Bara när det är blött. Men de fläckar jag fått har gått bort utan problem i tvätten. Har jag haft i mycket hårspray kan jag även bli lite blå om fingrarna när jag grejjar mycket med håret, men återigen så försvinner det snabbt.

3. Jag sköter i princip inte mitt hår alls. Tvättar två gånger i veckan med både schampo och balsam (Elvital röd flaska) men annars så gör jag inte mycket. Ska jag använda hårfön tar jag dock alltid i lite värmeskydd.

Ditte
om Frågestund:
Hur håller din färg sålänge? & Vilket märke och "vad heter din hårfärg"? :D
Jadu, det är en ganska bra fråga. Toning fäster olika bra på olika hårtyper så en stor del är bara ren tur för mig. Jag tvättar håret två gånger i veckan med både schampo och balsam och visst bleks färgen, men det är inte mycket.
Jag använder Directions Turquoise extremtoning. Enligt produktprov ska den bli väldigt turkos, men på mig resluterar det i en väldigt härlig blå färg.

Elin :) om Frågestund:
tar du på dej dina blåa linser direkt när du vaknar? för på vissa bilder jag har sett på dej så skriver du att du är osminkad och nyvaken, men har ändå linserna i :)

Haha, riktigt så illa är det inte. Dock börjar jag alltid med att sätta i linserna innan jag sminkar mig, men ibland kommer jag inte längre än så innan kameran åker fram, därav de osminkade bilderna med linser. =)

Anonym om Frågestund:
Vad använder du för blå färg till ditt hår?? Min tvättas ut väldigt fort så jag letar efter nytt märke
:) // katzz
Directions Turquoise extremtoning. Älskar den! Direcions fungerar otroligt bra för min hårtyp även om en del andra haft väldiga problem med att få den att sitta.

Sarah om Frågestund:
Hur länge har du haft den stilen du har nu?
vilken är din favorit hundras och varför?
Vilka färger har du haft på håret?
Om du fick dejta en känd artist vem skulle det vara och vad skulle ni göra?

Som jag skrev som svar under en annan fråga så började jag när jag var omkring 13 år.. Det betyder att jag hållt på i snart nio år (herregud, åldersnojja)!

Oj vad svår.. jag är en riktig hundälskare och har egentligen bara svårt för de med riktigt intryckta nosar, och då mest för att de ofta har andningsproblem.. Men om jag var tvungen att välja en så skulle jag nog hålla mig till Chihuahua. De har (om de behandlas rätt) otroligt underbara personligheter och är verkligen som en stor hund i liten förpackning. Men rottweiler, chinese crested och Labrador är inte långt borta.

Blond naturligt. Var svarthårig under flera år, sedan blev jag rosa/svart, lila, mörkblå och slutligen turkos. Jag har även haft mellanfärger som blivit till när man hållt på att byta färg. Däri går grön, röd, orange och silverlila.

Antingen Brian Molko från Placebo eller en lite yngre Dave Gahan från Depeche Mode. Fast... Det hade ju heller inte varit fel med Chris Corner - IAMX. Nom nom nom...
Och bortsett från att ha det vilt och barnförbjudet (hehe) så skulle det nog bli långa utflykter till Hyde Park.



anna om Frågestund:
Du har någon gång skrivit att du bara färgar håret en gång i månaden, men när jag själv använde Directions var mitt hår totalt urblekt efter så lång tid och ditt ser alltid så klarblått ut. Skulle du inte kunna lägga upp före-och-efter-bilder?

Jo det skulle jag nog kunna göra. Snart dags att färga om håret och då ska jag komma ihåg att dokumentera det hela!

sannah om Frågestund:
har du linser eller är dina ögon så blå?

Jag använder linser nästan varje dag. Jag har väldigt ljusblåa ögon naturligt, men tycker om att ändra. Just nu är jag inne i en mörkblå ögonperiod. Innan dess var det lila, och innan det hade jag gröna linser hela tiden. =)


Min riktiga ögonfärg.

björn om Frågestund:
har du en lång tunga?

Haha, ja det har jag faktiskt! Kan utan problem slicka mig på kanten av hakan, men det ser så äckligt ut att jag ofta bara sticker fram spetsen XD

Oskar om Frågestund:
Hejsan :)
Har en fråga.. Är du singel? :)
Mvh Lemmythekiller (bdb)

Awh, nej det är jag inte. Har haft pojkvän i 20 månader, och när vi firar två år i september bjuder han på kärleksresa till London i en vecka! ♥



Jen om Frågestund:
Hur får du din hy så väldigt blek och jämn? Det är verkligen fantastiskt vackert :)

Tack! Mamma har väldigt fin hy så jag har ärvt hennes gener. För att vara på den säkra sidan smörjer jag mig dock allid med Basiron på kvällen innan jag går och lägger mig. Dessutom använder jag ett underbart puder från MAC, Studio Fix NW15 som är deras ljusaste. Dock så är den lite mörk för mig så för att få rätt nyans blandar jag ut lite med ett helvitt, pressat puder från Stargazer.

Anonym om Frågestund:
Vad är din:

Favoritfärg?

Favorigodis?

Favoritmat?
Svart och vitt brukar ju inte räknas som färger i sig, men de är min grund för det mesta.
Sedan älskar jag turkos/blå och lila!
CHOKLAD! Jag kan inte leva utan choklad! Choklad i alla former och utföranden, nom nom nom!
Oj, mat... Det är väldigt svårt. Jag skulle nog snarare välja en favoritråvara och det är potatis då man kan göra så mycket med den. Klyftpotatis, pommes, potatismos... Mums!

Anna om Frågestund:
Åh spännande med frågestund! Hoppas det inte är för sent :O

Har suttit och beundrat ditt hår nu och undrar hur du gör för att få det så fint?! hårförlängningar (hur?) färger osv..

Tack! ha det bra :D
Vi kan börja med hårförlängningen. Jag har i lite clips som man sätter i som ett hårspänne i sitt egna hår. Dock behöver jag inte det för längden då mitt egna är nästan lika långt, utan snarare för att få mer volym. Färgningen kan du läsa om vid burken lite högre upp i inlägget =)

Anonym om Frågestund:
Vad använder du för "brunkräm" i ansiktet när du sminkar dig?

Brunkräm? Jag har aldrig i mitt liv använt brunkräm då jag föredrar att vara blek :P

Camilla om Frågestund:
Bor du själv?

Jag bor i en liten etta tillsammans med min hund. Något jag trivs med väldigt bra.

Anonym om Frågestund:
Hur kan du vara så söt? :*

Awh ♥ Fast jag tycker ju inte att jag är så värst söt.

linus om Frågestund:
din ögonfärg är det äkta eller linser??

Se ovan vid närbilden på ögonen.

kamrat Malin om Frågestund:
Vart står du inom politiken? :)

Det vet jag knappt själv för att vara ärlig. Senast kunde jag inte bestämma mig och röstade blankt.

Glada 1-up svampen från ClubFreaks om Text:
Min fråga är, Vart köper du din awesome hårfärg?
Hade gött!!!
Mvh// 1-up ^,..,^

Det är lite olika, men oftast köper jag den från shock i Göteborg eller online från odiumclothing. Det händer också att jag kommer över storpack via Ebay. Jag använder som tidigare nämnt i frågestunden Directions hårtoning, och den finns lite överallt helt enkelt ^_^

Anonym om Frågestund:
Hur många piercingar har du, och var?
Har du tatueringar?

Jag har fem i öronen och sedan fem till på kroppen. Septum, tunga, båda bröstvårtorna och naveln.
Och jag har två tatueringar, en kedja på ryggen och playstationsymboler på handleden.

Martin om Frågestund - SVAR:
I och med att du skrev "modersland", innebär det att du har blivit adopterad eller bara flyttat hit vid ung ålder? :)

Det innebär helt enkelt att min mamma inte är från Sverige, pappa är alltså svensk och jag föddes i Sverige (dock blev jag inte svensk medborgare förrän tre månader senare eller något sådant, konstiga lagar förr.)

Nyfiken om Frågestund:
Fem saker du verkligen älskar!?

Saker alltså... Då antar jag att personer är borträknade =)
Hundar
Choklad
Fladdermöss
Robotar/Cyborgs
Tvspel




Det var allt för den här gången.
Whopsidoo!



Kommentarer
Postat av: Grodan

Kul läsning :)

2011-05-18 @ 11:05:20
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Matilda Affliction

Sv: jag kan äta när jag vill.. men egentligen gillar jag inte äns det. Godis känns onödigt. Man går upp i vikt och vill bara spy efter 1 timme.....

2011-05-18 @ 12:35:42
URL: http://todaysaffliction.com
Postat av: peter

haha coolt :D min fråga var ju int eså seriös men fick svar iaf ;)

2011-05-18 @ 17:13:51
URL: http://fotope.blogg.se/
Postat av: Isa

Ditt hår är populärt :)



Måste säga att din naturliga ögonfärg är amazing den med!

2011-05-18 @ 21:45:15
URL: http://isabelleix.blogg.se/
Postat av: Martin (try-fail-repeat @ dayviews)

I och med att du skrev "modersland", innebär det att du har blivit adopterad eller bara flyttat hit vid ung ålder? :)

2011-05-22 @ 10:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0