Easter-Uppdate

Imorgon blir det officiellt påsk för mig. Dagarna innan påskafton har aldrig betytt något inom familjen, utan påsk har alltid börjat på lördagen. Så imorgon smäller det.
Jag har fixat iordning riktigt snyggt hemma, med påskris som går i svart, turkos och lila, påskliljor, snygga cupcakes och en massa godis som bara väntar på att förvandlas till bilringar på magen! Och en hel jävla drös med ägg har jag med, för även om jag inte är en äggoman så är det snyggt att ha en korg med målade äggisar framme.
Har varit bra svårt att hinna med bloggen, men nu så har jag en lugn kväll, innan det blir släktmiddg.

För att fira påskfenometen och att Jesus dog, eller firar man för att han uppstod ( icareklamen äger ) så ska jag göra ett påskquiz. Jag avskyr oftast sådana saker, likaså kedjebrev m.m. men som sagt. Det är ju Påsk, dessutom såg det ovanligt roligt ut!
WOH



Vad brukar det ligga i dina påskägg du får? Massa godis, och ibland smycken, pengar, eventsbiljetter, resecheckar osv.

Äter du ägg på påsk?
Nej, men PEGG! =)

Gillar du påskmust?
Jajjamän!

Tycker du påskmust smakar likadant som julmust?
Haha, ja! Det är väl samma sak egentligen. bara annan label.

Vem får ett påskägg i år?
Inga påskägg, men överraskningar utan ägg ger jag bort iår!

Vilket påskgodis är bäst?
Choklad, fast sålänge det inte är gelatin så äter jag det mesta. Nom Nom!

Ritar du påskbrev?
Har jag inte gjort sedan lågstadiet.

Om du svarade ja, vem får breven?
Som sagt.... ladidadidaa.

Om du får ett påskägg, vart hittar du det?
Får det imorgon. Men det brukar vara gömt på kluriga ställen. Ofta så att man hittar en ledtråd som leder till en annan ledtråd osv.

Tycker du att man ska skjuta raketer på påsk?
Mest onödigt. Bara barnfamiljer som gör det verkar det som. O de kör ju när det fortfarande är ljust ute. EPIC FAIL! Nej tacka vet jag nyår!

Skjuter du Raketer eller är du en sån som bara kollar på dem?
Åskådare. Tack o lov så är Bianca inte det minsta skotträdd!

Gillar du surt godis?
Ju surare desto bättre.

Eller ska det vara choklad?
Blandat.

Är du trött på påskfrågor nu?
Njaa, måste ändå vika kläder när det tar slut. Så ju längre desto bättre.

Hur mycket godis har du ätit nu i påskehelgen?
Den har ju fan inte ens börjat. (FAIL)

Ska du klä ut dej till påskkärring och knacka dörr och säga "Glad påsk!!"?
Nja, jag behöver väl fan inte klä ut mig för det. Jag menar hallå! Titta på mig! Häxa ut i fingerspetsarna ;)

Om du svarade nej på föregående fråga, Varför?
Se ovan



Sådär! Jag utmanar ingen, känner du dig manad till att göra det, kör på, om inte, slipp.

Avslutar det hela med en egobild för att visa dagens frisyr. Körde på kam idag.
Puss på er muppar!



Kommentarer
Postat av: Johanna,

Omg. Anna goes punkare. XD

2009-04-10 @ 23:26:23
Postat av: mitsukai svarar

JOJJO



ja XD eller deathrockare!

Nä men kände för att testa något jag bara haft vid random tillfällen, men tar tar så lång tid så palla :P

2009-04-10 @ 23:36:16
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Cissi

Sååå coolt hår! :) Glad påsk förresten! (det som e kvar av den)

:)

2009-04-12 @ 00:10:48
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Åh så skönt! Vi firar också så -påskafton is the shit, liksom. Men när man har varit runt på olika bloggar och sådär så börjas det på skärtorsdagen och jag fattade ingenting! Vi får helt enkelt bilda en påskaftonsklubb;.))



Kanon läcker uppsättning också! Tänk om man kunde göra sådant:.))

2009-04-12 @ 12:51:09
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag gillar den här bloggen mer och mer.. hihi

2009-04-14 @ 20:13:53
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0