Monster

Det är inte ofta jag så totalt fastnar för en anime, speciellt inte när den överstiger de tio avsnitt jag brukar orka hålla ut att se. Men nu har jag hittat ett riktigt litet guldkorn! Eller litet och litet, 70+ avsnitt, men ett guldkorn likväl. Serien heter Monster och jag rekomenderar den starkt! Även om du inte är ett stort fan av anime så kommer den nog uppskattas. Väldigt cinematisk och jag glömmer titt som tätt av att det faktiskt inte är en spelfilm!

 

Storyn är ganska komplicerad, och jag vill inte avslöja för mycket, men för att göra historien kort så handlar det om en ung doktor, Tenma. Han räddar livet på en patient som visar sig vara en psykotisk mördare och det startar en kedjereaktion av mord, hemlighetsmakeri och lögner. Fast besluten att rätta till sitt misstag så ger sig Tenma ut för att hitta mördaren, men kommer över otroligt mycket mer samtidigt som mysterierna kring allt bara tätnar.

 

Det hela utspelar sig i Tyskland med omnejd efter att muren fallit och för mig som älskar psykologiska filmer så är den perfekt. Full av nertystade barnexperiment, undangömda kulter och underjordiska organisationer. Dessutom ett stort plus till musiken!

 

 

A short review of the awesome anime "MONSTER".
I'm not a huge fan of anime but this is art! Such a good and catching story.

Sooo... WATCH IT!

 


Kommentarer
Postat av: Nurgle

Måste ju medge att bara introt får mig att vilja se det där! :o

2012-01-21 @ 00:07:08
URL: http://nurgleprobe.wordpress.com/
Postat av: Sheriilyn

åh den lät sjukt intressant!



Sen undrar jag, vad använder du för färg till ditt hår?

2012-01-28 @ 14:26:18
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: anna

tack för tipset! den är ju sjukt bra! :)

2012-02-14 @ 08:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0