Early Christmas (Swe Only)

Varning för gnällinlägg!

Seriöst, en av mina grannar har redan tagit in julgranen. Jag kan förstå att affärer julpyntar i November, de vill ju sälja så mycket som möjligt (även om jag får dåndimp när IKEA plockar fram julsaker i september), men hallå.. Varför börjar privatpersoner balla ur så totalt. Nu vet jag inte hur det är med er, men för mig så är julen sådär extra mysig för att man går och längtar efter allt det där underbara som hör julen till. Jag skulle inte alls tycka att saffransbullar med pepparkakor smaka lika gott om det var något som hörde till vardagen, och jag skulle inte alls känna samma glädje vid adventsljusstakarna i fönstret om de sattes upp redan efter midsommar.
Kan folk inte längta längre? Har de tappat bort att det heter adventsljusstake och julgran.

Och om det nu är så att vissa skulle dö av att längta så kan de väl åtminstonde ha persiennerna nerdragna så vi som vill följa traditioner och behålla myset som ligger i själva väntan slipper se deras helgerån! GRRR!


Kommentarer
Postat av: Nicole

haha hemma i Sverige så öper vi vår julgran t om typ 1-2 dagar innan själva julafton adrig tidigare

2011-11-24 @ 00:42:02
URL: http://theweirdone.blogg.se/
Postat av: Miranda

well, dagens I-landsproblem!

Visst kan det vara störigt.. Men jag vet mycket värre saker att störa sig på :) Sen ja, det kan ju kanske förstöra stämningen för de som vill hålla julen till enbart en månad, kanske tom bara över en dag! MEN om du inte gillar det du ser BLUNDA! Det finns de som stör sig på folk med annorlunda stil, och det är bara onödigt! Precis som det är onödigt att störa sig på folk som älskar jul och dekoration. Även om de kanske överdriver :) Just saying. Jag själv har typ ingen juldekoration alls! Men jag bryr mig faktiskt inte om hur andra gör. Så länge jag själv får göra som jag vill är jag nöjd.

2011-11-24 @ 14:04:20
Postat av: Miaka

Ja men det är nog bara att fråga Patrik :)

2011-11-24 @ 14:30:46
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: cherry

Håller med fullständigt! :( Julen tappar stämningen när folk rå pimpar innan ens december börjat!

2011-11-24 @ 16:54:11
URL: http://cherrybell.blogg.se/
Postat av: Josefin

Word!

2011-11-24 @ 16:56:15
Postat av: Luna

Indeed!

Nääe, att fixa och trixa inför den kommande julmysheten sker till första advent.

Det är som sagt någe visst med att få pynta och känna av den härliga högtiden just för att den inte är för lång, utan en längtans tid att få planera, mysa med nära och kära, äta gott och bara pyssla, strosa runt på julmarknader och dricka t.e.x glögg i vinterkylan.



Det är något man skall ta vara på.



/Luna

2011-11-24 @ 22:17:07
Postat av: ANGELICA

det kan väll inte vara en riktig gran, den lär ska va dö tills julafton :O

2011-11-26 @ 09:12:08
URL: http://www.murderotic.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0