Lost And Found

Brist på inlägg? Ja!
Brist på tråkig förklaring? Nej!


Jag har nämligen spenderat de senaste dagarna med att jaga min laptopväska fram och tillbaka över Sverige. Jo för när jag gick av tåget i Örebro sent i lördags så gjorde inte min väska samma sak, utan fortsatte upp till Stockholm.
Jag fick smärre panik, min macbook pro, Ipod, husnycklar, mediciner och diverse viktiga papper borta! Ringde kundservice snabbt som tusan och efter mycket väntan och nervöst illamående kunde tågpersonalen bekräfta att de tagt in den, och att jag skulle kunna hämta den under söndagen. Dvs hämta den i Stockholm! Lagom kul när man precis spenderat fem timmar på ett tåg, men men. Jag bet i det sura äpplet och beställde nya tågbiljetter och tidigt på söndagen tuffade jag iväg. Det var sagt att väskan skulle finnas tillgänglig för mig att hämta i resebutiken från klockan nio, så jag hade gott hopp. Men tror ni att jag fick en väska med mig hem? Näää...
Visade sig att han som tagit med sig väskan från tåget lagt in den på hittegods istället och att den alltså var inlåst till måndag, utan chans för tidigare öppning. Jag blev sådär lagom glad, jag behöver mina dagliga mediciner, men det hjälpte ju inte att jag bönade och bad om hjälp. Slutade med att jag skeppades runt mellan olika anställda i resebutiken under två timmar, men fick ändå återvänta tomhänt till Örebro, dock med ett löfte om att jag skulle få ett samtal under måndagen om att synka ett tåg till Örebro med upphämtning av min väska. Måste jag ens nämna att jag var måttligt road över att ha förstört min söndag med att åka en jävla masa tåg, och bli omkringskickad på Centralen?
Anyway, efter mycket väntande under måndagen fick jag iaf ett samtal, (dock inte förrän jag kontaktat dem) och klockan 17.05 kunde jag med lättnad ta emot min väska i Örebro!

Jag undrar dock varför Sj:s personal inte sa med en gång att de faktiskt kunde skicka väskan på detta sätt till mig!? Var det ett sätt för att få in mer cash via de biljettpengar jag var tvungen att lägga ut på stockholmsresan?

Och sist men inte minst, inget av detta hade varit möjligt utan min underbara pappa! Det var han som pressade sj att faktiskt skynda på hjälpen. Det var han som fick dem att inse hur akut detta faktiskt var med mina mediciner.  Annars hade jag väl fått åka upp till Stockholm igen för att försöka få ut väskan, eller ännu värre, fortfarande suttit här utan den.

Jag har stått ut med mycket från sj, dubbelbokningar, lååånga förseningar, borttappade bokningar, ignoranta konduktörer och sunkiga vagnar, men detta tar ändå priset. Snälla Världen, ge Sverige ett nytt reseföretag som kan konkurrera med SJ!!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Himla otrevligt av väskan att inte följa med när du gick av tåget, tycker jag. ^^

2010-10-26 @ 14:40:29
Postat av: Anonym

Då jag själv jobbar på tåg så vet jag hur de går till.. omborpersonalen har ingen som helst kunskap i hur det går till med utlämningarna av upphittade saker. Utan vi packar ihop allt och lämnar in.. Vi kan inte beskyllas för att det sedan krånglar.. du skulle bara veta hur mycket saker som tappas bort på tåget och hur mycket skit vi får för att andra tappar dem. Jag ville inte min första kommentar skulle vara negativ men som ombordare på just SJ så tar man otroligt mycket skit.



Jag är glad du fick tillbaka dina saker och det är hemskt tråkigt du inte fick dem på en gång speciellt när det är mediciner. Men T-centralen har sina egna regler som SJpersonal inte alltid kan påverka.

2010-10-26 @ 17:53:30
Postat av: Emelie

Bus4you säger jag, mycket bättre. :)

2010-10-26 @ 20:02:42
URL: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Postat av: mitsukai

TILL ANONYM SJ-ARBETARE



Detta gäller en överenskommelse direkt mellan mig och tågarbetarna. De skulle lämna in väskan till resebutiken eftersom det var akut med mediciner, detta gjordes inte.

2010-10-27 @ 17:05:53
Postat av: Jenny

Jamen shit vad förbannad jag skulle bli om det där hände mig! Har de sagt något om att refund:a dina tågkostnader som du la ut alldeles i onödan? Skämmes annars verkligen.

2010-10-27 @ 21:57:45
URL: http://fatshionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0