WARNING

Tänkte bara skriva ett snabbt inlägg och utfärda en varning innan jag påbörjar min enormt roliga (host) fredagsaktivitet, stortvätt!

Ni som har en tanke på att se filmen "Valhalla Rising", gör inte det! Sämre skit får man leta efter. Det är rent ut sagt 90 minuter av ren skär förundring över att något så dåligt ens fått nå ut till allmänheten. Enda anledningen till varför jag faktiskt orkade titta under hela filmen var för att jag hela tiden väntade på att något skulle hända och när så filmen plötsligt var slut, insåg jag mitt misstag. För det är verkligen så, ingenting händer! Och eftersom huvudpersonen dessutom är stum så finns det i princip ingen dialog som kan klargöra frånvaron av historia.
Och som om det inte var nog att skådespelarna inte tillför något nämnvärt så finns det absolut inget positivt alls att säga om specialeffekter, musik eller det faktum att hela filmen verkar vara gjord med handhållna budgetkameror.
Namnet "Valhalla Rising" verkade onekligen lockande på filmhyllan, men dock kan jag inte finna någon koppling alls till själva filmen, och varför någon som Mads Mikkelsen ens tackat ja till kontraktet kommer alltid vara en gåta för mig... Hmmm...Det enda, om man nu verkligen kan nämna ordet bra i samband med denna film, är två stycken rätt vackra stillbilder i början av filmen. Inget mer.

Så om det nu är så att du/ni känner för att totalt slösa bort 90 minuter av ert liv, eller om du/ni känner att eran tro för mänskligheten blivit lite för stark, ja då rekomenderar jag varmt "Valhalla Rising". Fy Fan!




Kommentarer
Postat av: Grodan

Haha, jag gillade den filmen faktiskt :)

2010-11-13 @ 00:34:47
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0