Liseberg


Glad tjej i väntan på bussen mot Liseberg! ♥


Väl framme fick både jag och Pojken damp of happiness.


And while the boy grunted over the cold, I became the princess of a winter Castle...



Ledsen flicka över att det är satt åldersgräns max 13 år på Sagoslottet. Dock fick jag veta i efterhand att arbetarna inte alls bryr sig om det, utan låter alla åka. SNYFT!



Happy, happy! Fick krama Fru Lisen. Hon attackerade mig så hade iofs inte så mycket val. Tihi.


NOM NOM NOM!
Pojken köpte karamelläpple till mig. Jag älskar karamelläpplen och har en tendens att tjata om dem under de ovintriga månaderna med. Fast... de hör ju julen till.




Självklart var vi inne i Tomtarnas Värld och.. tomtade runt!


Dessutom fick vi träffa DAS TOMTE OF EPIC.... SOMETHING!




Men som vanligt fick nördgenen överhand och på någon höger så lyckades jag spela bort alldeles för mycket pengar på Familjen Addams-Pinball, och på diverse skjutspel, där Terminater var en klar favorit! (Jag äger pojken på skjutspel btw)


Så vad finns det mer att säga... Jo självklart köptes det med en hel del brända mandlar och marsipan hem.. Dessutom honung från en mycket trevlig försäljare som dessutom skickade med gratisdrickor.
När vi sedan köpte varm choklad fick vi det mycket billigare då han som sålde tyckte att jag värmde hans dag med mitt utseende och sedan provsmalkades det fudge, bröd och ost så det stod härligt till!
Jag älskar julmarknader.
Jag älskar Liseberg!


Kommentarer
Postat av: Bumbi

Fan va fint. Vi hade ju julmarknad på Grönan här uppe några år och det var också helt fantastiskt, men nu har man tagit bort det. :(

2010-12-13 @ 11:00:28
URL: http://annabumbi.blogspot.com
Postat av: thaitrÄsh

¨åååh så himla fin mössa ^.^

2010-12-14 @ 00:00:52
URL: http://thaitrash.se
Postat av: Annicat

Du är så jävla söt!! Hela du!

Har aldrig varit på Liseberg vid jul. Det är säkert en upplevelse, men jag bor en bra bit från Göteborg så det lär inte hända än på ett bra tag tror jag. Lite synd för det ser jättemysigt ut på dina bilder:)

2010-12-14 @ 06:09:32
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0