Dog Shoes-Update

Tänka sig att ett par hundskor kan ställa till med så mycket problem!
Kommer ni ihåg de jag beställde för ett litet tag sedan? (Se Här). Well, tyvärr visade det sig att de var mycket större än beskrivet så självklart passade de inte. Bara att skicka tillbaka... Mycket besviken då jag verkligen satt mitt hopp till att detta skulle vara slutet på förfrusna tassar. Men men, vad kan man göra.

Dock gav jag hundskor en chans till under shoppingrundan med Cissi. Kilade in till Parken Zoo i Nordstan och tror ni inte att det fanns ett par kvar i storlek 1, dvs minsta storleken på marknaden. Fast jag måste erkänna att jag var väldigt skeptisk emot dem först. De såg ut att vara opraktiska utklädningsskor, men jag gav dem iaf en chans. Och hör och häpna, de satt som smäcken. Mjukt foder och en isolerande mycket böjlig sula. Helt perfekt med andra ord!

Men... Alltid dessa "men"...
När jag så glatt skulle betala hade en sko försvunnit. Verkligen "poff" borta!
Cissi, jag och två butiksbiträden letade febrilt under säkert tjugo minuter utan att bli mycket klokare för det. Och vad är meningen med att köpa ett set på tre hundskor till en fyrbening? Det slutade med att vårat biträde bad oss komma tillbaka inom en halvtimma för att han skulle kunna vänta upp o ner på butiken. Under tiden fick vi ställa av oss alla tunga shoppingkassar i personalrummet vilket både jag och Cissi var mycket tacksamma för. Dessutom erbjöds Bianca både vatten och godis.

Men sagt och gjort, vi ställde av oss våra saker och shoppade loss lite till, och efter trettio minuter återvände vi och... *trumvirvel*... Skon var tillbaka! Den hade på något mysko sätt hoppat in på en hylla under disken, bakom en stor kartong. Hur det ens är möjligt är och förblir ett mysterium, men nu har jag iaf mina fyra hundskor, och en vovve som inte längre fryser om tassarna under våra vinterpromenader.



Och återigen: Skorna är endast till för att skydda väldigt känsliga tassar emot köldkramp.
Inte för att klä ut och förnedra min hund.


Kommentarer
Postat av: thaitrÄsh

hehe så söta. fast alla som ser dig kommer ju tro att DU tvingar på bianca skorna. inte för värmande syfte. så är samhället uppbyggt ^.^

2010-12-16 @ 13:31:58
URL: http://thaitrash.se
Postat av: Anonym

haha så söta ^^

2010-12-16 @ 18:07:37
Postat av: Victoria

Min lilla Chihuahua-blandning skulle verkligen behöva ett par skor nu i kylan för hon vägrar att gå ut när det är kallt...hon springer och gömmer sig när jag tar fram kopplet.



Ha en fin dag!

2010-12-17 @ 10:02:55
URL: http://thevictoriaplace.blogg.se/
Postat av: Annicat

Alla hundägare som själva tvingas se sina egna hundar få köldkramp kommer nog förstå varför din hund har skor. De som inte har hund kommer nog att sucka dock för de vet väl inte bättre.

2010-12-19 @ 17:15:48
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Vad söta dom var :) Gillar inte kläder på hundar men nu när det är så svinigt kallt förstår jag varför. Men mitt i sommaren är det bara dumt.

2010-12-22 @ 06:33:23
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Veronica

På tal om plagg och skor på hundar...

Här om dagen, när det var SVINVARMT ute, såg jag en tjej som hade en såndär Pomme-hund, hon gick och bar på den, och hade en stickad polotröja på den!

Jag fann inga ord. Jag vart så chockad över vad jag såg.. Såhär i efterhand önskar jag att jag hade frågat henne om hunden frös. Så jäkla pälsade som dom hundarna är :S Och 100 grader varmt ute. Det är fan djurplågeri. UPPRÖRD

2011-06-28 @ 10:43:47
URL: http://veronicafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0