Bianca



Hittade den här frågesaken och kände mig manad att fylla i som den löjliga hundnörd jag är.


Vad heter din hund?
Bianca

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Hon var redan namngedd när jag köpte henne, och även om jag innan funderade på Zelda så såg hon verkligen ut som en Bianca när jag väl träffade henne. Därav fick namnet behållas.

När är din hund född?
15 juli 2007

Vilken ras är den och vilken färg har den?
Chihuahua, korthår. Grundfärgen är creme, men med en hel del helvita teckningar.

Vad väger din hund?
Cirka 1.5 kg

Vart köpte du hunden och vad kostade den?

Hon kommer ursprungligen från Polen, och blev därifrån importerad av en familj i Uppsala. Men då de inte hade tid för henne så lades en annons ut på blocket där jag sedan hittade henne och blev förälskad. Så jag gjorde den långa resan till Uppsala och blev om möjligt ännu mer förälskad där. Det första som hände var att Bianca hoppade upp i mitt knä, och lämnde mig inte under de tre timmar som jag kollade igenom alla hennes papper. Fick med henne hem samma dag, 11.000 kr fattigare, men en bästa vän rikare!

Varför valde du just den rasen?
När jag var i sexårsåldern fick jag en tidning med djur i och mittenuppslaget handlade om Chihuahuor. Mitt favoritdjur var redan då fladdermöss och jag blev helt i extas då rasen enligt mig påminde mycket om just fladdermöss. I den stunden bestämde jag mig att jag skulle ha en chihuahua när jag blev stor.

 

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej, men när vi blivit bättre på agility så smäller det!

Är hunden rädd för något?
Hon känner sig obekväm med påstridiga hundar, men det har blivit betydligt bättre. Utöver det kan jag inte komma på något direkt, men hon är precis som sin matte och undviker småungar. *rysa*


Vill du ha fler hundar av samma ras?
Oh ja! Underbar ras, ge mig ett stort hus att fylla med kärlek och hundar!

Kan hunden några konster och lydnad?
Självklart!, min lilla cirkushund.

- Ligg

- Sitt

- Snurra

- Ge tass

- Stå på baktassarna

- Snurra på baktassarna

- Spela död (på kommandot PANG)

- Varsågod

- Vänta

- Hoppa upp

- Stanna

- Kom hit

- Nej

 

Har säkert glömt en massa, men men. Slutpoängen är iaf att beslutet om att köpa Bianca var det bästa jag någonsin tagit och jag ser fram emot många fler underbara år med henne.



Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Tack så jättemycket. <3



Förresten, kanske snor denna! :)

2010-04-23 @ 08:43:16
URL: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Hur lärde du henne "spela död"? Mina killar vill inte direkt ligga stilla, dom vill åt godisen x)

2010-04-24 @ 20:14:40
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: jimmie och kingeling

roligt att läsa :D

2010-04-25 @ 23:12:42
URL: http://kingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0