Skin Bleach

Det är ingen hemlighet att jag är väldigt vit. Många har sagt att min mage kommer bli genomskinligt vit snart, men helt ärligt är det något jag är stolt över. Jag förstår mig inte på människor som ligger o steker sig i solen, inte nog med att man får större risk för pigmentfläckar, rynkor och cancer. Dessutom så ser de flesta antingen ut som överkokta kräftor eller som något som legat aldeles för länge i kylen, brunt och slemmigt (hehe)
En naturlig sommarbränna kan vara sött, men då snackar vi det man får naturligt genom att vara ute o gå i solen.
Så inga missförstånd här. Det jag inte gillar är solariemänniskor, spraytan och att ligga i grilla i timmar på stranden. Det ser ju  mest onaturligt ut i slutändan.
Så summan av kardemumman är att enligt mig ska vita människor vara vita.

Och i motsatsen till detta så ska bruna/svarta människor vara stolta över sitt skinn!
Varför skriver jag nu om detta?
Jo för innan idag fastnade jag framför en Talk-Show på trean om svarta som bleker sitt skinn med olika produkter!!
Jag trodde knappt mina öron, och det första jag kom att tänka på var Michael Jackson.



På showen var det ett antal kvinnor som blekt sig under flera år då de bestämt tror att samhället ska acceptera dem bättre då. Jag måste erkänna att jag vet inte mycket om hur svarta tas emot i USA, men det är ju en stor del av folket som är färgade, och nu har de ju dessutom Obama.
(Personligen tror jag att det folk har något emot är ghettoattityden, inte skinnet. Man tas emot som man presenterar sig)
Men ändå. Att bleka sig med livsfarliga produkter innehållande tungmetaller låter bara sjukt. Varför inte ta sitt liv direkt bara? Det sjukaste var en trebarnsmamma som blekte sina små barn!
Alltså samtidigt som jag tycker det är så löjligt att jag vill skratta åt det hela (jamen hur låter det egentligen "bleka sina barn" lol!) så tycker jag det är otroligt hemskt! Hon lär ju ungarna att det inte är okej att vara färgad!


Ja de är samma person på båda korten.

Följ länken här för att se showen. Och orkar ni inte se hela, hoppa fram till 7.20 och kika därifrån på mamman som bleker sina barn!

SHOW

Jag tycker personligen att mörkhyade människor är jättefint. Det blir ofta en helt annan lyster på deras skinn.
Synd att förstöra det!
Så varför är världen såhär fel. Varför vill man alltid ha det som inte är en givet. Människor med rakt hår vill ha lockigt, blondiner vill vara brunetter, vita vill bli bruna och bruna vill bli vita.





Kommentarer
Postat av: Tina

Nej verkligen inte. Hemskt ju.

2009-03-04 @ 21:48:20
URL: http://tinapyrro.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, samma här. Tänk att hennes barn såg det, gu vad skämmigt.



Såg också programmet om de som bleker sig. Mådde så dåligt, hur kan människro må så dåligt över sin egen hudfärg att de t.o.m. måste bleka sina barn? och det skärrde verkligen hjärtat när barnen sa att det var fint att vara ljus. nej usch stackarna

2009-03-04 @ 23:00:37
URL: http://mizzj.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, haha, det stämmer nog inte riktigt till 100%. ;) Men det hade varit kul att göra ett sånt riktigt i flera flera timmar, för att verkligen mäta det exakt. :P

2009-03-04 @ 23:13:07
URL: http://insidemyhead.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

äh, man ska vara stolt över sin färg, oavsett vad den är. Jag gillar inte hela den här grejen med solarium och brunutansol. Det ser ju bara fejk ut, precis som du säger kan det vara fint att bli sommarbrun - men inte annars. Och vem vill se ut som en skinnsoffa när de är 30 liksom!?

2009-03-04 @ 23:15:58
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Madelene Bengtsson

Jag såg också den! Jag håller helt med dig... Varför välja att bleka sin hy? Egentligen. Jag är också stolt över att vara kritvit, haha. Men ärligt talat. Man skall älska sig själv, för precis den man är.

//M

2009-03-04 @ 23:16:06
URL: http://madelenebengtsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

En av de vettigaste inläggen jag läst på länge! Bra skrivet och håller med om allt du sa (:

2009-03-04 @ 23:33:20
URL: http://myrealself.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag såg en del av det programmet. Borde inte mamman som blekte sina barn anmälas för barnmisshandel? Jag anser att det är misshandel när barnen utsätts för HENNES receptbelagda blekningsmedel.

2009-03-06 @ 22:47:47
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0