Mardrömsdag!

Vilken hemsk dag!
Trodde seriöst ett tag att det var slut med Bianca. Hon låg o kved i mitt knä. Hela vägen till veterinären satt jag o viskade i hennes öra "du klarar det, kom igen gumman, du klarar det". Antagligen mest för att övertyga mig själv.

Att säckarna under svansen kan bli inflammerade vet väl varenda hund/katt-ägare. Och det är inte så farligt egentligen.. Men när smärtan kommer som en chock för djuret är inget säkert längre.
Jag kollar alltid under svansen på Bianca, varje morgon och kväll, samtidigt som jag kör en liten kroppscheck. Ni vet, öron, ögon, tänder, klor, och samma sak gjorde jag imorse. Sedan åkte jag iväg till frissan en timma och överlämnade gumman i mammas händer.
När jag kom hem hoppade Bianca direkt upp i mitt knä och gnällde lite och jag gjorde återigen en kontroll.
På en timma hade det svullnat upp till bristningsgräns. En enda jävla timma!

Jag ringde till fyra veterinärer på stört. Två hade stängt, en hänvisade till strömsholm, en annan till karlskoga!!
Försökte behålla lugnet för att inte Bianca skulle känna av stressen för mycket.
Närmaste veterinären, Djurkliniken Analysen, var de som hänvisade till Karlskoga, då de hade helt fullt i väntrummet och endast en arbetande veterinär.
Men då hade Bianca redan börjat skaka av smärta. Så jag tog chansen och bad Sven att köra till Analysen ändå.
Antagligen gjorde mitt mascara-nerkladdade ansikte mer nytta IRL, vi fick komma in direkt trots den långa kön, och lillan fick antibiotika och smärtstillande på direkten.
Redan efter ett par minuter såg man lättnaden hos henne när smärtan släppte, helt slutkörd låg hon i min famn.
Veterinären sa att de skulle låta bölden spricka av sig själv, så jag skulle ha uppsikt över det. Efter tjugo minuter sprack den. Imorgon ska hon in och så ska de spola rent säckarna, sedan får hon gå på antibiotika och smärtstillande i en vecka..
Min lilla, älskade hund! Det blir bra igen!

Men fy fan vad rädd jag var när hon låg och kved i mitt knä!
Jag är bara så glad att jag inte blir hysterisk när något händer, utan snarare agerar smartare än vad jag vanligtvis gör.
(Jojjo, pappa och Daniel kan intyga det, hehe)
Tror att den halva av min hjärna som vanligtvis sover, vaknar till liv vid rädsla istället för att allt förlamas, good shit!




FÖR ER DJURÄGARE

Oftast ser man förtecken på inflammerade analsäckar, såsom kasande på rumpan eller intensivt slickande.
Men Bianca visade ingenting!
Men enligt den här sidan är inflammationen ett tillstånd som kommer akut.. Vilket förklarar frånvaron av varningssymptom.

Så helt enkelt, glöm inte stirra era djur i röven med jämna mellanrum!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Awh, stackars liten. Du får klia henne på magen från mig.

2009-03-31 @ 23:13:56
Postat av: Tindralen

Aw..

Stackars er båda!



Tur att allt gick bra iallafall!



Kram

2009-03-31 @ 23:32:27
URL: http://tindralen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, stackare. Måste gjort jätteont. Skönt att det löste sig, förstår verkligen din panik. <3

2009-04-01 @ 09:47:23
URL: http://rockfen.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Nej, fy fan så hemskt!! =ó(

Även om det inte är dödsallvarligt så blir man ju så orolig för sin lilla pälskling! Det är ju trots allt som vilken familjemedlem som helst!

Skönt att ni fick komma in på en gång och att allt löste sig för lillen, vet inte vad jag skulle gjort i samma situation..

2009-04-01 @ 10:38:42
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Sanna

ELLER HUR =)

De var riktigt fina :P

2009-04-01 @ 12:04:22
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, alltså jag kan inte förstå vad som händer i dessa människors hjärnor. Oavsett om man vill vara med eller inte BÖR man avstå för anhörigas skull. Helt sjukt att utsätta människor i in omgivning för sådan idioti..



Ånhej så hemskt, stackars din Bianca. =/

2009-04-01 @ 18:07:48
URL: http://terinap.blogg.se/
Postat av: Emma Damm

Åhh, stackars liten. Vad läskigt. Hoppas det är bättre med henne nu?

2009-04-08 @ 09:44:54
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har opererat bort analsäckarna på vår lilla chihuahuatös, hon hade problem med dom precis hela tiden, dom opererades bort när hon bara var 6 månader gammal. hoppas bianca inte får mer problem =)

2009-05-08 @ 19:10:25
URL: http://echolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0