DETOX




Har fått massa frågor om den här detoxgrejen jag är mitt inne i, så här kommer en liten snabbförklaring.
Vi borstar tänderna regelbundet, vi duschar regelbundet.. Men insidan då?
Kroppen samlar på sig mängder med slaggprodukter av den vardagliga maten. Man kan känna sig tung både psykist ch fysiskt, uppbåst mage, illamående, stress och sömnlöshet. Ja rent ut sagt tar dagens samhäller riktigt hårt på kroppen. Så då kan man som jag ta och göra en "kroppsrenovering" sk. detox.
Under en vecka-max 20 dagar äter jag endast rena naturprodukter inom grönisområdet, frukt, sallad och örter.
 (Vill man inte vara så sträng finns det mycket gott man kan göra, det viktigaste är dock att hålla sig borta från mjölkprodukter, fett och socker)
 Till detta använder jag dessutom en rensande gegga. Förut drack jag i teform, men just den här sorten ska blandas med kallt vatten:



Ett örtbaserat kosttillskott som rensar kroppen. Varje ört i koncentratet renar på sitt speciella sätt.

Björk och Älgört - Underlättar utdrivning av slaggpodukter genom vattendrivande effekt
Kronärtskocka och Maskros - Aktiverar levern och matsmältningens reningscentral.
Kardborre och Styvmorsviol - Renar huden inifrån
Fänkål - Stimulerar matsmältning och mnskar uppblåsthet
Gränt te - Antioxidant som bekämpar de fria radikalerna
Tamarid, plommon, äpple och druva - reglerar tarmfunktionen
Blåstång - Förstärker alla ovanståendes verkan
 
Av denna sörjan dricker jag 12ml utblandat i en liter vatten dagligen tillsammans med fem mål grönt.

Finns massvis med olika detoxgeggor på marknaden, men de innehåller i princip samma renande örter som ses ovan.



Den jag dricker är faktiskt inte alls god, tvärtom, fullkomligt vidrig. Smaksättningen påminner om spya! Så för att besparar er detta letade jag reda på en hemsida som säljer helt okej geggor, men helt okej smaker (jag måste sluta exprementera med konstiga märken helt enkelt).

Bodystore verkade vara den bästa, med många olika alternativ.
 Gå in på  hemsidan och skriv sedan in "Detox" i sökrutan uppe till höger.

Då får ni fram alla alternativ och kan själva läsa om de olika produkterna.
Jag kan dock varmt rekomendera detoxkuren. Jag är klar med min vecka och känner mig sååå mycket bättre! Inte nog med att jag gått ner i vikt, magen mår bra, och jag är gladare. Ska faktiskt fortsätta en vecka till, även om jag bara satte en vecka som mål.

Lycka till, och om det är något ni undrar över så är det bara att fråga!

Kommentarer
Postat av: Rebecca (:

svar: aha okej.. Ja man lär sig något nytt varje dag ;D Ne, den såg lite speciellt ut utan kärnor!!



Ha en bra dag! (:

2009-02-02 @ 14:30:54
URL: http://rebeccalundgren.blogg.se/
Postat av: caroline

Ja gud så gott det är! :) Nja ibland väljer dom fel tycker ja :P

2009-02-02 @ 14:44:10
URL: http://caarolines.blogg.se/
Postat av: Anna

märket på min klänning är LAndE..

Okänt litet märke, av mig:D

2009-02-02 @ 15:30:48
URL: http://eklundgren.blogg.se/
Postat av: Johannski.

Det där låter ungefär som det tråkigaste man kan göra.. Tur att min mage tycker om mig ändå. :p

2009-02-02 @ 16:05:57
Postat av: Mitsukai

JOJJO



haha jo roligt är det inte, men frukt är gott och även om man är smal så samlar kroppen på sig så jefla äckliga saker.. Började med detox första gången efter att ha sett ett discovery-program XD

2009-02-02 @ 16:24:40
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Johannski.

Jo, jag äter frukt typ varje dag. Men inte BARA. O_O How would i survive without my creme fraiche? :p

2009-02-02 @ 16:56:59
Postat av: Linn

Detox låter bra - kanske nåt mot åldrandets förfall ;-)



Jag började få åldersnoja nån gång när jag var typ 15, men det har faktiskt bara blivit lättare att fylla år efter det. Jag säger inte att det är bättre att vara äldre, men när det gäller mig och mitt liv är det faktiskt bättre i dag än för tio år sedan. Jag känner mig snyggare, lyckligare, säkrare och mer positiv.



Men det läskiga är ju som du säger vad som händer med kroppen när man blir äldre. Det kan skrämma mig också. Men då tittar jag på en del coola kvinnor som ändå finns runt omkring mig, som kan vara både 5, 10, 20 och 30 år äldre än mig - och fortfarande skitsnygga. Så det är nog lugnt.

2009-02-02 @ 19:48:56
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tänkte göra ett inlägg där jag tipsar om de bloggar som jag brukar läsa och gillar bäst. Är det okej om jag länkar till din blogg då? :)

2009-02-02 @ 19:51:45
URL: http://svartspets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0