Hundrelaterat Inlägg!


Nästan varje gång jag är ute på promenad med Bianca kommer det fram någon och vill klappa, prata osv. Och nu på vintern får jag ofta många förfrågningar om hur en så liten hund kan klara av den kalla vintern. Jag brukar tålmodigt förklara att vi håller värmen genom att gå snabbt, men att jag också har mina små hjälpmedel. Sjävklart har jag täcke på Bianca när minusgraderna kryper upp. Annars blir hon jätteynklig och skakar som ett asplöv! Men något av det viktigaste är ju tassarna.
Vet att det är en hel del hundmännsikor som läser min blogg så här kommer ett litet tips.
Stora som små vovvar.
Tassvax!
Är faktiskt förvånad över att det är så många hundägare som inte ens hört talas om det.

Många använder skor på sina hundar nu till vintern, vilket är väldigt förståligt. Snö, kyla, vägsalt och grus skadar och torkar ut trampdynorna. Men om man som jag har en vovve som avskyr att ha något på tassarna så är tassvax ett jättebra alternativ.
Det är gjort av helt naturliga produkter, så ingen fara om hunden skulle slicka lite på tassarna. Det torkar snabbt, och kladdar inte av sig på möbler, utan lägger sig bara som en osynlig hinna under tassen. Själv smörjer jag in Biancas tassar varannan vecka, och det håller hennes trampdynor i bra skick. Dessutom ger det ett köldskydd, speciellt om man som jag tar dubbla lager (och på sommaren hjälper det även mot brännande asfalt)

Tassvax kan man hitta hos välsorterade djuraffärer, både IRL och över nätet.
Själv använder jag Musher's Secret och det fungerar utmärkt!






Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Va roligt att du skrev i min blogg, vill bara tacka så mycket för den fina kommentaren i min blogg! <3

2009-12-02 @ 20:05:20
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Ja det hoppas jag, annars får vi åka in till veterinären för en undersökning ^^,!

2009-12-02 @ 20:27:02
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Jimmie och Kingeling

heh, jag är en av de hundägare som aldrig hört talas om Tassvax, men det låter ju jätte bra! ska jag nog testa =)



ja, hundar som är döva lär ju vara mer uppmärksamma på sina ägare då de är beroende av deras hörsel då de själva saknar det.. så de borde ju vara ganska "lättlärda", fast det blir inte så lätt att träna med klicker ;)

2009-12-02 @ 21:55:04
URL: http://kingeling.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha det måste jag hålla med ;)

2009-12-02 @ 22:39:40
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: cassie

jag har testat vax som varit mindre bra också. Den du använder , finns den någonstans att köpa online?

2009-12-04 @ 13:49:47
URL: http://www.cassie-nova.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0