Ett Till Julinlägg

Jag har haft en underbar dag!
Först så fick jag lite sovmorgon då Bianca var ovanligt morgontrött, men kom ändå upp någorlunda för att ta vara på dagen. Andra ljuset tänt, julgröt till frukost med massa kanel och sedan har jag bara tagit hand om mig själv. Tonat håret, fixat ögonbrynen, rakat benen.. ja en sådan där riktig hemmaspa-dag!
Samlat kraft för den kommande veckan då jag får ta i lite extra med jupyssel, eftersom jag sedan måste åka bort några dagar igen. Har dock lite svårt att koncentrera mig på resan, ja svårt att koncentrera mig på något annat som inte har med jul att göra. Det känns lite extra speciellt i år, både pappa och jag har känt av det, fast det är inget man vill prata om. Men sanningen är att farmor, älskade farmor, har börjat tyna, och att det här kanske är sista julen vi kan fira tillsammans.

Detta har gjort mig lite extra nostalgisk och nu ikväll har jag tittat på gamla julbilder. Det har varit tradition att fira hemma hos farmor och farfar, vilket senare kom att bli bara farmor. Visst förra året var vi hemma hos mig, trångt och mysigt. Men ändå! Tror alla saknat den där speciella jukänslan som bara finns i farmors vardagsrum.



Här är en jättegammal bild, tror jag är fyra eller något, men jag har alltid suttit på samma ställe, på mattan nära granen! Och där har ni förresten min naturliga hårfärg! En del som undrat.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Awhhh, vad söt du är <333 :D

2009-12-07 @ 20:36:08
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Anna

Du och jag har samma naturliga hårfärg :)



Jag saknar jularna vi tillbringade tillsammans med min farmor och farfar. Hos oss är det så att mormor och morfar är varannan jul vid mina föräldrar och varannan vid min moster..

Min farmor och farfar har däremot varit hos oss varje jul eftersom min faster bor i en stad rätt långt bort (nog i Finland) och brukar inte komma hit på jularna.

Men så fick farmor en stroke och nu vill hon inte röra sig bland folk. Det känns så hemskt att veta att de sitter där hemma hos sig ensamma på julafton :(

Vi har försökt allt men de vill inte komma :(



Kram

2009-12-08 @ 23:56:12
URL: http://candymania.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0