Today's stuff

Fick riktigt bra med sömn inatt. Upp en snabbis vid åtta som vanligt, men sen fick jag sova ostört till halv ett. Och när jag vaknade hade jag Bianca ihoprullad aldeles vid min hals. Hon är så söt! Och idag har hon ätit jättebra! Ih!
Dock är det fortfarande lite trubbel med promenaderna. Hon är ju definitivt inte van vid koppel! Har börjat ta med ost på promenaderna om belöning, men jag vill inte hårdträna såhär alldeles i början. Problemet ligger ju i att hon är så väldigt nyfiken på allt, men samtidigt lite rädd när det kommer andra människor. Det gäller bara att vara tålmodig nu. Ta ett steg i taget, och sen när vi känner varandra lite bättre blir det lydnadskurs för hela slanten.

Annars är skolan ett stort orosmoln just nu. Jag orkar inte ta itu med de sista arbeterna. Känns så dumt att snubbla till på upploppet.. Blä! Måste skärpa till mig! Känns som om allt lixom bara ligger o väntar, inte bara skolan. Kameran ligger o samlar damm, inköpslistan har växt lite extra och och jag behöver rensa och arkivera räkningar osv.
Men snart är det advent iaf. Det är något jag verkligen ser fram emot, att få julpynta.
Och på söndag kommer nog Tobi hit och hälsar på.

Nu ska jag titta på djurförsäkringar.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0