Frontier(s)

Just ja!
Måste rekommendera en film. Inte ofta jag gör det men den här måste verkligen alla se. Förutom Johanna, för hon kommer spy.
Läser man på baksidan verkar den väl sådär.. ett gäng unga förbrytare som ska ut ur ett Paris som står i lågor efter endlösa upplopp. Blev besviken när det visar sig att de ska ta in på ett litet hotell, lixom i vlken skräckis har man inte sett det? Men där tar besvikelserna snabbt slut. Det är helt klart en av de blodigaste och mest makabra filmer jag sett, som dessutom är fullspäckad med extremt vackra scener och snyggt ljus. Allt är underbart invävt i vartanat, allt hänger ihop (förutom de mänskliga kropparna) och det är seriöst en av få skräckfilmer som inte flippar på ett dåligt sätt.
Storyn bakom varje karaktär verkar fortsätta i evighet, även om du snabbt fattar vad de står för vill du bara veta mer och fantasin rullar på långt efter att filmen är slut.
Fransmännen må vara dåliga när det handlar om mainstream-filmer, men skräck har de tydligen fattat!
Creds till Regissör Xavier Gens!



Kommentarer
Postat av: Johannski

haha. :p

jag tror faktiskt att jag skippar den. ^^

2008-06-23 @ 21:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0