Crazy Sweden

Sitter och skriver medan filmen "from hell" rullar på i bakgrunden. Hemskt kul att se den efter att man gått i Jack the Ripper's fotspår i London med en världsbra guide. Speciellt eftersom det var han som berättade om J.Ripper för Johnny Depp, som förövrigt gör en helt förträfflig roll!
Allt ser så bra ut, de har lixom lyckats få med de där grejerna man faktiskt känner till om den tiden, och det man känner till om J.Ripper. Men det roligaste är nog att de byggt upp tex. puben Ten Bells så man känner igen den när man väl snubblar på den IRL.

Jaja, nog om bra filmer för ett kvickt hopp över till dumma svenskar med dumma högtider.
Finns det någon i denna värld som kan förklara det roliga i att hoppa omkring en blomsterklädd kuk medan man sjunger om grodor som inte har några öron.
För mig har midsommar alltid varit en onödig högtid, och det känns som om det alltid kommer vara så. Vanligtvis gömmer jag mig bara hemma, kanske grillar med pappa, och nåde den som ens viskar "majstång" i min närhet under dagen!
Det här året blev det lite annorlunda, även om det var rätt anti-midsommar iaf. Jag och Björn drog över till ett grannhus med en viss Martin och ett annat par för film, prat och vin. Dock var varken jag eller Björn så pigga då vi råkade dricka upp all midsommarsprit dagen innan. Så vi två var bakfulla o mosiga lagom tills nästa omgång. Ansåg iaf dagen som lyckad även om jag gick hem lite tidigare på natten än alla andra för att roa mig med min underbara vän migrän (hata).
Men trots att dagen var trevlig ser jag mest midsommar som en cover up för att dricka som galna, våldta varandra och skjuta vilt omkring sig. Det var fan skottlossning alldeles där vi var! Så tacka vet jag att gömma sig från verkligheten under sveriges mest onödiga helger med trevligt folk och en gitarr, för att sudda bort allt med bra film!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0