Candy?

Jag är arg arg arg!
Godissugen!
Ännu mer arg.

Alla vegetarianer därute måste veta vad jag pratar om när jag säger att sverige suger på godis utan gelatin!
Gelatin som i sin tur måste vara det vidrigaste man kan lägga i godis. Avkok på grisfett, senor och ben.. mumma.
Det finns dock ett företag som jag vill sätta tummen upp för.
http://www.scandicandy.se/
Men det ligger i i malmö, och som den trogna Göteborgare jag är tycker jag att det är lite för långt att åka bara för att köpa godis. Visst finns det lite gelatnfritt i godisaffärerna, men det är ett sånt litet antal så det räknas knappt. Borde inte storföretagen tjäna mer på att vända sig till alla? Det är ju trots allt bara fler o fler som vänder sig till en köttfri livsstl.
Tycker egentligen alla föräldrar borde låta bli att ge sina barn gamla grisslamsor i godispåsen.
Men problemet med svensken är att man inte bryr sig. Många säger att det bara är en myt att det är grisfett i godis även om man klart o tydligt kan läsa "gelatin (svin)" på nästan alla godisförpackningar.
Förnekelse eller vaddå!?
Jag har ärligt börjat fundera på att få upp en namninsamling för att sedan skicka till de ledande godisföretagen och tipsa om den stora målgruppen de inte når till. För vem som hellst kan väl egentligen tycka att tex. vetestärkelse låter bättre än gamla senor! Sedan har jag även hört rykten om att det skulle vara billigare att producera godis med stärkelse i.. men jag kan ännu inte säga om det stämmer eller ej.

Inget emot köttätare, finns människor som gärna knaprar i sig likdelar, och jag avstår endast från kött av den orsaken att min mage inte vill ha det (magont o illamående) och att man blir friskare som människa. Men ändå, jag vill inte ha grisdelar i mitt godis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0