BOOM

Nyår närmar sig...
De senaste åren har jag blivit mer och mer irriterad på fyrverkerier. Visst älskar jag de vackra färgspelen men med dagens teknik borde man väl kunna få samma resultat utan att det smäller som fan. Speciellt eftersom vårat samhälle har så mycket djur. Detta blir mitt andra nyår med hund, men mitt första tillsammans med Bianca. Vet inte alls hur hon kommer reagera och jag jobbar för fullt på en backup-plan om hon skulle bli totalt galen.

Idag satte en granne igång med ett tiominuters fyrverkeripass och Bianca började skaka och såg jätteorolig ut. Jag plockade fram köttbullar o tog ett intensivt träningspass med henne. Fick tankarna på annat håll och hon slappnade av lite. Nu efteråt är hon jättevaksam. Släpper mig inte ut sikte och intar vaktpostion så fort jag sätter mig. Lillstumpan.



Kommentarer
Postat av: Jen

Jo de är gelantin i dom och glukos vad de nu innehåller :S

Kul att du tittade in!

2008-12-29 @ 21:54:42
URL: http://littledessert.blogg.se/
Postat av: Jen

Bra fråga, jag förstår vad du menar, de där va de nu heter, haha de kan mycket väl gå, de är verkligen värt ett försök i alla fall!

2008-12-29 @ 22:52:08
URL: http://littledessert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0