Exhibition

Jag älskar utställningar och museér! Det har jag alltid gjort.
Kommer aldrig glömma Louvren, eller Monets utställning, och så självklart den stora utställningen med Picasso's tavlor! Det är något speciellt att vandra genom svala konsthallar och fundera över bakrunden till verken. Titta på penseldragen, veta att det var någon som jobbade med tavlorna, lagt ner sin själ i arbetet!
Nu är det dock en speciell utställning jag vill gå på, som inte har något med penseldrag att göra.



Ni har säkert hört talas om den, och om ni inte har det så kommer här ett utdrag från utställningsbeskrivningen.

"Riktiga människor har konserverats och visas upp utan hud. Det kanske låter läskigt, men det är faktiskt inte så farligt. Du kan se hur ett foster utvecklas under graviditeten, förstå hur balanssystemet och musklerna fungerar, se hur rökning påverkar kroppen och mycket mycket mer.

Utställningen innehåller 20 människor, 200 organ och 2000 fakta om människokroppen."


Alltså fan vad tufft! Jag måste se den innan jag dör!


Kommentarer
Postat av: Bob

Wow! Vart visas den!? :O

2008-12-18 @ 13:33:29
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Mitsukai

Om jag fattat rätt visas den lite överallt, köpenhamn är senaste platsen jag hörde talas om, men vet inte om den kommit till sverige än =/

2008-12-18 @ 23:03:24
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0