Tintin <3

har inte haft tid att blogga sen jag fick min namnsdagspresent från pappa!
En box med alla Tintin-filmerna! Ni som känner mig vet att jag älskat Tintin sen jag var jätteliten, och samlar på originalalbumen på svenska. Har nästan alla! Men hur kan man inte tycka om Tintin egentligen, han äger ju allt och alla!
Dessutom var han en av de första jag blev kär i (haha) seriefigurer FTW! Man kan aldrig bli för gammal för journalisten med den blonda tofsluggen och hans trogna Milou!
Seriöst, Hergé skapade några av de mest minnesvärda karaktärerna i serievärlden.
Vem kan låta bli att älska Haddock, eller mysa åt Professor Karl Kalkyls uppfinningar, den bästa "lomhörda" vetenskapsmannen som någonsin existerat! Och Dupontarna! OMG de kan man ju inte glömma bort!
JAG ÄLSKAR TINTIN!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0